//
کدخبر: ۱۸۳۵۳۲ //

جلیلی: حماسه اقتصادی را باید مانند حماسه دفاع مقدس خلق کرد

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به وجود فرصت های فراوان در کشور تاکید کرد: حماسه اقتصادی را باید با توکل به توان جوانان همانند حماسه دفاع مقدس در کشور خلق کرد.

جلیلی: حماسه اقتصادی را باید مانند حماسه دفاع مقدس خلق کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید جلیلی عصر یکشنبه در جمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد افزود: یکی از مهمترین فرصت های موجود اقتصادی همسایگان ایران است که حجم مبادلات اقتصادی آن بالای یکهزار میلیارد دلار است و اگر بتوان 10 درصد آن را در اختیار گرفت، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شود.
وی با بیان اینکه اولویت ها باید همیشه مد نظر باشد، افزود: میزان صادرات ایران به 28 کشور اروپایی نصف صادرات به افغانستان است و اروپایی ها سر کانال مالی هم چه بازی هایی که در آورده اند، درحالی که باید اولویت ها را درست تشخیص داد.
جلیلی در ادامه افزود: از مهمترین ضرورت های امروز گفت وگو و مباحثه نیروهایی است که دغدغه مشترک دارند و می خواهند در مسیر انقلاب اسلامی با سرعت و شتاب حرکت کنند.
به گفته وی، اندیشه انقلاب اسلامی ایران یک منظومه کامل است که در سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری این اندیشه وجود دارد و ریشه در مبانی دینی و اعتقادی دارد.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: فرجام شناسی و آینده نگری از مهمترین مبانی انقلاب است که این فرجام شناسی در کلام امام راحل براساس سنت های الهی است.
جلیلی با تاکید بر اینکه سنت الهی باعث تداوم انقلاب اسلامی ایران شده است، یادآور شد: در همه عرصه ها و شئون انقلاب اسلامی باید سنت الهی حاکم شود و نمی توان درباره آینده بدون مبانی اعتقادی حرف زد.
وی با طرح این مساله که برخی می پرسند آینده انقلاب اسلامی چگونه است، افزود: انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته دستاوردها و مزیت های بزرگی داشته و گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک پیام با ارزش مقام معظم رهبری چراغ راه آینده است.
به گفته وی، همه افراد در جامعه نسبت خود را به گام خود انقلاب اسلامی تعریف کنند و مسئولیت پذیری از اصلی ترین مولفه های این پیام است.
جلیلی یادآور شد: مسئولیت گیری با مسئولیت پذیری تفاوت دارد و مسئولیت پذیری ورود به عرصه های کار و تلاش است که در دوران دفاع مقدس نیز جوانان احساس کردند زمینه مسئولیت پذیری برای آنها فراهم شده است به همین دلیل به دفاع از کشور پرداختند.
وی با بیان اینکه 'دولت سایه ' یک گفتمان است، تصریح کرد: دولت سایه حزب و تشکیلات ندارد و این گفتمان به دنبال آن است که هر کسی دغدغه انقلاب را دارد باید سایه به سایه تحولات انقلاب را دنبال کند و نسبت خود را به این دغدغه ها تعریف کند.
جلیلی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار با ارزش است و نیروی های انقلاب فارغ از بازی های سیاسی وظیفه و حُسنی دارند که باید در عمل آن را نشان دهند.
به گفته وی، اگر جایی کار مفیدی انجام می شود، می توان از آن حمایت کرد و اگر نقصان و کمک کاری وجود دارد برای رفع آن باید گام برداشت و یک وظیفه همگانی است.
وی گفت: در 40 سال انقلاب اسلامی دستاوردهایی بدست آمده که بسادگی نمی توان آنها را رد کرد و دشمن حتی بارها اعتراف کرده که ایران موفقیت های بزرگی بدست آورده است.
جلیلی اظهار داشت: مردم در انقلاب، اسلام را انتخاب کردند و دشمن می خواهد این اسلام را از مردم بگیرد و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه زمانی به ایران سیم خاردار نمی دادند، افزود: اکنون جهان اعتراف می کند که صنایع دفاعی ایران از جمله موشک بالستیک به دست جوانان ایرانی ساخته می شود.
جلیلی اظهار داشت: نیروهای انقلابی و دغدغه مند بدنبال پاسخ دادن به شبهات باشند و نباید بین نیروهای دغدغه مند شکاف ایجاد شود و بسیاری از جلسات فرهنگی و اردوها که با حضور جوانان برگزار می شود، باید عملیاتی شود.
وی آتش به اختیار بودن را از ویژگی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، کار فرهنگی تمیز بر مبنای تقوا و بصیرت باید انجام شود و نیروهای انقلابی باید اثرگذار باشند.
جلیلی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص انتخابات تاکید کرد: امروز تمام تلاش دشمن ایجاد اختلاف بین مردم است و وظیفه نیروهای انقلابی خدمت به کشور است تا مردم را به تفکر انقلابی پایبند نگه دارند.
بگفته وی، برخی در انتخابات فعال می شوند و در مساله انتخابات نباید تنها شعار داد، بلکه باید برنامه های افراد برای وحدت و توسعه کشور را مد نظر قرار داد.
عضو مجمع تشخیص محصلت نظام تاکید کرد: در انتخابات وظیفه هر بخش از جمله شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهوری مشخص است و برنامه های نامزدها باید در حیطه این مسائل مطرح شود.
جلیلی اظهار داشت: وحدت نیروهای انقلابی وحدت در مساله و پاسخ است و این تعارف بردار نیست و اگر در شهری دو نفر نماینده بخواهد یکی طرفدار برجام و دیگری مخالف آن، باید مساله و راه حل آن به صورت روشن مشخص باشد.
جلیلی در خصوص مساله برجام نیز افزود: قبل از نهایی شدن برجام ایرادات آن را ارائه کردم و حتی رسانه ای نشد و در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست هایی مختلفی در این زمینه شرکت کردم و برای کمک به مساله ایرادات را بیان کردم.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی پیرامون مسائل اقتصادی کشور افزود: انقلاب اسلامی باید با موفقیت های اقتصادی همراه باشد و ایران یک مسیری در این زمینه داشته است، اما کسانی می خواهند ایران را از مسیر موفقیت خود بازگردانند.
جلیلی یادآور شد: در مساله نفت نیز تحریم ایران از سوی آمریکا عکس است، زیرا آمریکا فروشنده را تحریم می کند درحالی که در این قضیه به ضرر آمریکاست.
وی ادامه داد: کسی که به نفت نیاز دارد، می خواهد ایران را تحریم نفتی کند در حالی که اگر آمریکایی ها به نفت نیاز دارند، خودشان را تحریم می کنند.
به گفته وی، فرصت های کشور مانند واگن های یک قطار است که هر فرصت برای کشور می تواند این قطار را به حرکت دارد و خیلی از کشورها با یکی از این فرصت ها از جمله نفت، گاز ، معدن و سایر فرصت ها خود را می توانند اداره کنند.
وی تصریح کرد: یکی از این فرصت ها ، ساخت پالایشگاه نفت خلیج فارس است که از سوی جوانان ایرانی با متوسط سنی 30 سال ساخته شد و این بزرگترین پالایشگاه معیانات نفتی جهان است که ظرفیت 360 هزار بشکه با 41 میلیون لیتر تولید بنزین و نفت را دارد که ایران را خودکفا کرده است.
به گفته وی، اگر 10 پالایشگاه دیگر به این شکل در کنار تنگه هرمز احداث شود نه تنها نیاز به فروش نفت ایرانی وجود ندارد بلکه ایران می تواند نفت منطقه را برای فرآوری خریداری کند و نگذارد یک قطره نفت از منطقه خارج شود. 
جلیلی با یادآوری حماسه جوانان ایرانی در دفاع مقدس اظهار داشت: همین حماسه را می توان در بخش اقتصادی رقم زد و حماسه اقتصادی آسان تر از سالهای دفاع مقدس است.
وی یادآور شد: دشمن زمانی نخستین گزینه خود را نظامی می دانست اما امروز دیگر به گزینه نظامی فکر نمی کند و به توانایی ایران پی برده است.
به گفته وی، یکی از مهمترین مسائلی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره دارند این است که ایران رتبه اول عدم استفاده از فرصت ها را دارد و در این زمینه باید از فرصت های فراوان به بهترین شکل استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این نشست جمعی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب در استان دیدگاه های خود را پیرامون مسائل روز بیان کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان