//
کدخبر: ۱۸۳۰۰۳ //

امامی‌کاشانی: مثلث آمریکا، آل‌سعود و صهیونیسم محکوم به شکست است

امام جمعه موقت تهران تحریم ها و اقدامات مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود علیه ایران و ملت های مظلوم جهان را محکوم کرد و گفت: اعدام منتقدان حاکمان عربستان، لکه ننگی بر چهره رژیم آل سعود و حامیان آنها و محکوم به شکست است.

امامی‌کاشانی: مثلث آمریکا، آل‌سعود و صهیونیسم محکوم به شکست است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله محمد امامی کاشانی در دومین خطبه نماز جمعه تهران با تبریک انتصاب سرلشکر حسن سلامی به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بار دیگر اقدام دولت آمریکا در اعلام نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی را محکوم کرد و افزود: ما در دوران انقلاب اسلامی دیده ایم زمانی که دشمن هجوم می‌آورد سپاه و همه نیروهای مسلح با همدیگر سینه سپر کرده و از کشور دفاع می کنند، این مختص زمان حمله نیست ودر زمان دفاع نیز ارتش و سپاه باعث امنیت و آرامش ملت ایران هستند.
وی ادامه داد: ما اقدام آمریکا علیه سپاه را به قضاوت ملتهای جهان می گذاریم، مجلس شورای اسلامی نیز به خوبی با آن پاسخ داد؛ ما ادعای آمریکا و مصوبه مجلس شورای اسلامی را به قضاوت همه ملت های جهان قرار می دهیم می گوییم اینکه آمریکا سپاه را تروریست اعلام کرده، تروریست به چه معناست؛ ترور و تروریسم به معنای حمله نا به‌هنگام است یعنی به قتل و آشوب در جامعه است، حال ترور و تروریسم آیا در آمریکا است یا در ایران؟ آیا در مصوبه ترامپ است یا در مصوبه مجلس شورای اسلامی؟
وی با بیان اینکه ایدئولوژی ما و بر مبنای دین اسلام، ترور را منع می کند، گفت: پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید مومن ترور نمی کند، این تئوری، فکر و عقیده و عمل ماست؛ که نیروهای مسلح ما در روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در دفاع از کشور به ملت و اسلام عمل کردند و به عنوان صیانت از کشور و حفظ کشور باعث امنیت ملت بودند، اما آمریکا و آل سعود و صهیونیستها با تکیه بر آمریکا چه کردند، جنایت هایی که در جهان صورت می‌گیرد، مگر شما مسبب قتل‌ها و ترورها و داعش در جهان نیستید.
امامی کاشانی اظهار داشت: آبا بمب هایی که آل سعود بر سر مردم یمن وارد کرده است ترور نیست، عربستان سعودی تروریست است، صهیونیستها تروریست هستند، آمریکا که ادعای تسلط بر خاورمیانه را در زمان کوتاهی دارد، تروریست و جنایتکار است؛ مثلث شوم آمریکا، آل سعود و صهیونیسم دور هم جنایت می کنید اما در نهایت، شکست مال شماست؛ امیدوارم همانطور که امام راحل فرمودند خدای متعال روزی از شما انتقام گیرد.
وی سپس با اشاره به جنایات سعودی ها در اعدام 37 زندانی و منتقد رژیم آل سعود، این اقدام را لکه ننگی بر چهره حاکمان این رژیم دانست و گفت: لکه ننگی بر چهره حامیان آل سعود مانند آمریکا و صهیونیست‌ها است؛ جهان می داند که جنایتکار و رسوا کیست، امروز این جنایت ها در دنیا آشکار شده و جهان بشریت هم به این معنا توجه کرده است.

** باید به فرهنگ کار و تلاش اهمیت دهیم 
آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با دعوت مردم و مسئولان به تقوای الهی گفت: امام زمان در توقیعی که برای شیخ مفید دارند، مردم را به تقوای الهی دعوت می کند؛ تقوا داشته باشید از خدا بترسید هم خود تقوا داشته باشید، هم دیگران را به تقوا وصیت کنید؛ در کلام، عمل و رفتار خود تقوا را رعایت کنید.
وی با اشاره به روز کارگر و اهمیت کار و تلاش گفت: رعایت تقوا به معنای آن است که حقوق خود و دیگران را رعایت کنیم و آنچه به عنوان وظیفه برای ما عنوان شده، انجام دهیم؛ ما باید به کار اهمیت دهیم، روز کارگر یعنی برای کار ارزش قائل باشیم؛ اگر سستی، تنبلی و دنبال راحت طلبی به معنای کار چیست نیست؛ روز کارگر فقط مختص به کارگران عزیز نیست، کارگر به معنای عام منظور است و از من به عنوان یک روحانی تا اصناف و جمعیت های مختلف را شامل می شود؛ ما باید به کار اهمیت دهیم.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: کار باید به نحوه درست و دقیق انجام گیرد و در هر کاری باید بررسی شود که آیا چگونگی انجام آن درست است؛ اهمیت کار باید برای همه در اولویت باشد و در این صورت کار ارزشمند است، هر کدام از ما در هر جایگاه و مرتبه ای هستیم مانند مسائل علمی و پژوهشی باید کار خود را به درستی انجام دهیم؛ استادی که در کلاس حاضر می‌شود موظف است که قبلا درس را مطالعه و تنظیم کند تا در کلاس آن را به نحو درست تدریس کند و شبهات و سوالات دانشجویان را به درستی پاسخ گوید.
وی ضمن گرامیداشت مقام کارگر تاکید کرد: سپاس داشتن روز کارگر به معنای یادآوری ارزش کار و نجات کشور از رخوت، سستی و خوشگذارانی است.
امامی کاشانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید در کشور، اظهار داشت: رونق تولید با کار میسر می شود؛ اینکه چگونه اشتغال ایجاد و شاغلان افزایش یابند در گرو پی بردن به اهمیت کار در کشور است.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت وحدت و هماهنگی در بخشها و سطوح مختلف کشور ومتوقف نشدن تولید در کشور گفت: اگر در یک بخش، دو نفر با هم اختلاف دارند، این مساله نباید به توقف دستگاههای تولید منجر شود، هر جا اشکالی وجود دارد دستگاه قضا رسیدگی کند، تولید نباید در هیچ شرایطی متوقف شود زیرا توقف تولید، آسیب آن است؛ البته تولیدی که مضر و حرام نباشد تولید حلال و به نفع مردم و کشور باید از آسیب به دور باشد.
وی سرمایه گذاری در تولید را از ضرورت های کشور دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در در داخل کشور باید به گونه ای باشد که تولید و اشتغال ایجاد کند حتی اگر درآمد آن اندک باشد؛ حیف است ثروتی که در کشور اشتغال زایی و تولید ایجاد کند در خارج از کشور سرمایه گذاری شود، باید به رونق تولید اهمیت دهیم و جلوی آسیب ها را بگیریم و خود را به عنوان سرباز امام زمان تلقی کنیم.
آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: در هر جایگاه و مرتبه ای که هستیم باید خود را سرباز امام زمان بدانیم؛ صندلی دولت، مجلس یا قضا اگر در راه امام عصر قرار گیرد، ارزشمند است در غیر این صورت هیچ ارزشی نداشته و انسان عمر خود را تلف می کند.
خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، وظایفی را در برابر این تحریم ها برشمرد و گفت: دشمن با تحریم ها و جنایت های خود را احاطه کرده است؛ این تحریم‌ها، جنایت‌های دشمن است آمریکا از نخستین روزهای انقلاب دشمن ما بود، اما دولت خبیث احمق (ترامپ) پرده را کنار زد و همه دشمنی های آمریکا را نشان داد.
وی با تاکید بر اهمیت کار و تلاش به عنوان سلاحی در برابر تحریم های آمریکا ادامه داد: می‌توانیم با اهمیت دادن به کار و مردم آثار و خسارتهای تحریم ها را به حداقل برسانیم؛ شاهد این موضوع، وحدت و همدلی مردم برای کمک به سیل زدگان کشور است؛ این وحدت خاطره حمله دشمن به کشور را در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یادآوری می کند که چگونه مردان با هم تلاش می کنند با وحدت و انسجام، مشکلات و گرفتاری ها را برطرف کنند.
امام جمعه امروز تهران، برنامه ریزی و وحدت دستگاه ها را برای عبور از تحریم ها ضروری دانست و گفت: با برنامه ریزی دولت و مجلس شورای اسلامی و حمایت دستگاه قضا می توان تحریم ها را بی اثر کرد؛ اگر اقتصاد مقاومتی خوب پایه ریزی شود خسارت تحریم‌های جنایتکارانه آمریکایی به حداقل خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان