//
کدخبر: ۱۸۱۵۴۶ //

روحانی: باید درس های لازم را از تجربه سیل بیاموزیم

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همواره باید آمادگی های لازم را برای مواجهه با حوادثی نظیر سیل داشته باشیم، گفت: لازم است درس های لازم را از تجربه سیل بیاموزیم.

 روحانی: باید درس های لازم را از تجربه سیل بیاموزیم
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که صبح شنبه وارد استان لرستان شده است، در نشست شورای هماهنگی ستاد بحران استان لرستان که به ریاست وی در فرودگاه خرم آباد برگزار شد، شرکت کرد.

رییس جمهوری در این نشست اقدامات بخش های دولتی را در ترمیم زیرساخت در سیل اخیر کم نظیر دانست و اظهار داشت: در دولت یازدهم سدسازی رواج پیدا کرد که برخی می گفتند چرا سدسازی کرده اید؛ یادمان نرود قضاوت های سال های پیش را که می گفتند چرا برخی از این سدها را ساخته اید.

وی همچنین با بیان این که جوازهای داده شده برای ساختمان ها و مسیل ها کار بسیار نادرست و خلاف قانون بوده است، خاطرنشان کرد: بیشتر منازل آسیب دیده نزدیک به رودخانه است و اگر حریم رودخانه را رعایت می کردیم خسارات کمتر می شد، همه باید دست به دست هم دهیم تا خسارات جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بنا را بر این بگذاریم که سال آینده نیز با سیل مواجه خواهیم شد و آمادگی لازم را در این زمینه کسب کنیم، اظهار داشت: این یک تجربه بزرگ است و چاره ای نداریم جز اینکه آمادگی خود را بالا ببریم.

روحانی با تاکید بر اینکه در مقطع اول که مربوط به کمک و امداد بود، کار بزرگی در کشور انجام شد، گفت: اول در این زمینه مردم بودند.

رییس جمهوری ارایه آموزش های لازم به مردم در خصوص مقابله با حوادثی نظیر سیل را ضروری دانست و گفت: مردم باید بدانند که هنگام وقوع سیل و دیگر حوادث چه کاری باید انجام دهند.

وی ادامه داد: احتمال دارد تا نیم ساعت نخست پس از حادثه کسی به منطقه نرسد و این نیم ساعت برای جان و مالی مردم طلایی است و باید آموزش های لازم به مردم در این زمینه داده شود.

دکتر روحانی یادآور شد: اینکه اگر چه کاری می کردیم، خسارت کمتر می شد، در مرحله دوم است که ماههای بعد به آن می پردازیم و از جمعی متخصص خواسته ام تا ظرف 6ماه گزارشی ملی دراین باره به ما بدهند.

در ابتدای این نشست استاندار لرستان گفت: رییس جمهوری همواره پیگیر وضعیت سیلزدگان استان بوده و دستورات لازم را برای رسیدگی به وضعیت شهرهای سیلزده صادر کرده اند.

سید موسی خادمی اظهار داشت: دکتر روحانی همچنین برای بررسی وضعیت آسیب دیدگان خصوصا نجات جان مردم تاکید دارند.

دکتر حسن روحانی روز شنبه به منظور بازدید از مناطق سیلزده لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد و در بدو ورود، مورد استقبال آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

دکتر روحانی که در این سفر وزرای کشور، راه وشهرسازی ، اطلاعات ، نیرو، جهادکشاورزی و رئیس دفتر رییس جمهوری وی را همراهی می کنند پس از ورود به فرودگاه خرم آباد در نشست ستاد بحران استان لرستان شرکت کرد.

رییس جمهوری سپس برای بررسی مشکلات مناطق سیل زده به شهرستان پلدختر عزیمت خواهد کرد.

در جریان سیل اخیر معاون اول رییس جمهوری، چند تن از وزرا از جمله وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، جهادکشاورزی، نیرو، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و 35 تن از مقام های کشوری و لشکری از مناطق سیلزده لرستان بازدید کرده اند.

سیل 12 فروردین در لرستان علاوه بر برجا گذاشتن حدود 40هزار میلیارد ریال خسارت، جان 15 نفر را نیز گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۵۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان