//
کدخبر: ۱۷۵۲۱۶ //
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:

سال ۹۸ سال فرصت‌‌هاست؛ نه تهدیدها / کانال مالی اروپایی‌ها شوخی تلخی است که معنا ندارد

رهبر معظم انقلاب فرمودند: برخی سال ۹۸ را سال تهدیدها دانستند اما بنده مطلقا این را قبول ندارم و معتقدم سال ۹۸ به توفیق الهی سال فرصت‌هاست.

سال ۹۸ سال فرصت‌‌هاست؛ نه تهدیدها / کانال مالی اروپایی‌ها شوخی تلخی است که معنا ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از سال ۱۳۹۸، عصر امروز در جمع گسترده و پرشور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) فرمودند:  میلاد مبارک پیشوای عدالت و امیر همیشه مومنان در طول تاریخ حضرت علی(ع) را که نوروز حقیقی است تبریک عرض می‌کنم، همچنین حلول سال نو و عید نوروز را که سلیقه زیبای ایرانی این روز را آغاز سال قرار داده است و سال شمسی ایرانی سال هجری ایرانی از آغاز بهار و از عید نوروز شروع می‌شود.

ایشان ادامه دادند: همچنین ایام اعتکاف را به دل‌های نورانی معتکفین تهنیت و تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم رحمت الهی به اجابت پرودگار به الفاط ذکیه شامل حال همه ملت ملت ایران و به خصوص جوانان ما بشود.

رهبر معظم انقلاب گفتند: خدای متعال را سپاسگزارم که توفیق داد یکبار دیگر به مناسبت آغاز سال نو با شما مردم عزیز، مجاوران و زائران در پرتوی لمعات حرم رضویه ملاقات کنم، مطلبی که امروز آماده کرده‌ام که با شما برادران و خواهران عزیز در میان بگذارم ۴ موضوع است که امیدوارم بتوانیم آن‌ها را با اختصار به عرض شما برادران و خواهران برسانم که آن شامل مسئله غرب و مسائل ما با دولت‌های غربی، اقتصاد و شعار امسال که عبارت است از شعار رونق اقتصادی و موضوع آخر که سخنی با جوانان درباره مسائل کشور و آینده انقلاب است.

ایشان تاکید کردند: درباره مسائل مربوط به سال جاری، می‌بیند انسان که بعضی از گویندگان یا نویسندگان یا صاحبنظران یا اظهارنظر کنندگان درباره سال ۹۸ اظهارنظر کردند که این سال، سال تهدیدهاست، بنده مطلقا این را قبول ندارم و معتقدم سال ۹۸ به توفیق الهی سال فرصت هاست و سال امکانات و گشایش است. البته ان کسانی که اظهار نظر دیگری و تهدید این و آن می‌‎کنند دانسته یا ندانسته تحت تاثیر رجزخوانی‌های دشمنان این ملت هستند، دشمنان این ملت علاوه بر آنچه که در واقعیت انجام می‌دهند جنگ روانی دارند، اظهار نظر و رجزخوانی هم دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلام تاکید کردند: این رجز خوانی‌ها باید همانگونه که هست دانسته شود، این‌ها در باره سال ۹۷ هم از همین رجز خوانی‌ها داشتند و سعی می‌کردند توی دل برخی‌ها را خالی کنند، یکی از همان احمق‌های درجه یک که چند وقت قبل معرفی کردم، در اواسط سال ۹۷ یا در اوایل سال ۹۷ گفت که اگر ما از برجام خواج شویم، یعنی آمریکا، در خیابان‌های ایران شورش می‌شود و مردم دیگر نمی‌توانند نان بخرند و کریسمس آقایون امریکایی در ایران جشن خواهند گرفت.

ایشان در ادامه بیاناتشان افزودند: دو نظر وجود دارد که آیا تحلیل این‌ها انقدر نسبت به مسائل کشور و منطقه دور از واقعیت است که این حرف‌ها را جدی می‌زنند یا قصد جنگ روانی دارند و خباثت می‌کنند و این حرف‌ها را در رسانه‌ها به منظور جنگ روانی و خباثت  پخش می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: اینکه گفتیم سال ۹۸، سال فرصت است را مقدار کمی توضیح دهم، مشکل عمده کشور ما فعلا مشکل اقتصادی و معیشت قشر‌های ضعیف است، بخشی از این مشکل مربوط به قدرت‌های غربی یعنی آمریکا و اروپاست و بخشی به نقایص خود ما و ضعف‌های مدیریتی ما مربوط می‌شود، هم تحریم می‌تواند فرصت باشد و هم مشاهده این ضعف‌ها می‌تواند برای ما تجربه‌های گرانبهایی برای آینده، برای مدیریت سال‌های بعد کشور به وجود بیاورد، هردو این‌ها می‌تواند برای کشور فرصت باشد.

ایشان تاکید کردند: تحریم می‌تواند فرصت باشد، زیرا تجربه نشان داده که کشور‌هایی که از منابعی مثل نفت برخوردار هستند هر وقت درآمدهایشان از ناحیه این منابع کاهش پیدا می‌کند به فکر اصلاحات اقتصادی می‌افتند و انگیزه پیدا می‌کنند که خود را از وابستگی نشان دهند و اقدامات مناسبی انجام می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: این مال وقتی است که درآمد حاصل از درآمد منابع طبیعی کاهش پیدا می‌کند، برخی منابع دوباره به حالت اول بازمی‌گردد و منابع مورد استفاده آنها و منابع مالی افزایش پیدا می‌کند و از ادامه کار اصلاحات غفلت می‌کنند، پس فشار کاهش درآمد منابع طبیعی این حسن بزرگ را نه فقط برای همه کشورهای مشابه ما دارد که آنها را از وابستگی به این منبع طبیعی و تک محصولی بودن و اقتصاد نفتی که یکی از بزرگترین مشکل ما اقتصاد نفتی است، نجات خواهد داد.

ایشان تاکید کردند: الان در کشور هم در سطوح دولتی و هم در سطوح تحقیقاتی و دانشگاهی مطالعات وسیعی شروع شده که چطور بتوانیم کشور را با درامد غیر نفتی اداره کنیم، شبیه این را به صورت محسوس و عینی در باب امکانات دفاعی کشور امتحان کردیم. در دوران دفاع مقدس جنگی که بر ما تحمیل شد، قدرت‌های مادی سوسیالیستی و کمونیستی بهترین امکانات جنگی را در اختیار صدام قرار دادند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما ولی دستمان بسته بود، به ما حتی آنطوری که مشهور شد، سیم خاردار هم نمی‌فروختند، سخت بود اما همین سختی باعث شد، جوانان و صاحبان فکر و استعداد به فکر بیفتند و وضع ما را به سلاح بیگانه تغییر دهند، امروز به لطف الهی از لحاظ امکانات دفاعی تقریبا از کشورهای منطقه بهتر و بالاتر است و دشمنان ما روی این تکیه می‌کنند و اعتراف می‌کنند که همین موضوع را وسیله فشار قرار دهند اما قرار نخواهد گرفت، ما به کوری چشم آنها تقویت بنیه دفاعی را ادامه می‌دهیم.

ایشان تاکید کردند: امروز در دوران دفاع مقدس اگر به ما سلاح می‌فروختند، تانک و موشک می‌دادند، به فکر نمی افتادیم که خود تولید کنیم، وابستگی باقی می‌ماند و احتیاج از بین نمی‌رفت، مثل کشورهای دیگری که هستند و خودشان انبار سلاح دارند اما نه قدرت دارند نه توان علمی و عملی اما وضعیت ما امروز به توفیق الهی چنین نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: نیاز برای ما حرکت و انگیزه ایجاد می‌‎کند، وقتی دستمان از درآمد نفتی کوتاه شد، طبعا راهای جایگزین را پیدا می‎کنیم که این کار شروع شد و نتیجه و ثمره آن را مردم را خواهد چشید، ما از تحریم نباید بنالیم، از تحریم کنندگان یعنی آمریکا و اروپا هم توقع زیادی هم نباید داشته باشیم.

ایشان افزودند: باید طرح‌های مقابله با تحریم را بررسی کنیم و به طور جدی آنها را دنبال کنیم، وظیقه دستگاهای دولتی و بخش‌های تحقیقاتی مربوط به قوه مقننه و هم وظیفه جوانان و اصحاب فکر و اندیشه بنشینند و با آگاهی از مسائل کشور راه‌های مقابل با تحریم را بررسی و پیدا و کنند زیرا راه‌های زیادی برای مقابله با تحریهای خبیثانه دشمن وجود دارد. البته به من گزارش دادند مسئولان بالای دولتی که راهکار‌های مقابله با تحریم را اجرایی می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: مسائل را نباید با تاخیر انجام داد، امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است این را همه می‌دانند البته این که دشمن در حال جنگ با ما است را می‌گفتیم، اما برخی باور نمی‌کردند، اما امروز مسئولان فهمیده اند که در حال جنگ با ما هستند و جنگ فقط توپ و تفنگ نیست بلکه جنگ سیاسی، اطلاعاتی، گاهی خطرناک‌تر از جنگ سلاحی است.

ایشان تاکید کردند: بروز و ظهور این جنگ در امر مسائل اقتصادی است، البته باید در جنگ دشمن را شکست دهیم و دشمن را شکست خواهیم داد، اما این کافی نیست مطالبه و حرف من از مجموع فعالان گوناگون کشور چه در بخش مسئولان دولتی و دانشگاهی مردمی و عمومی چیز دیگری است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: من می‌گویم باید علاوه بر شکست دشمن، بازدارندگی ایجاد کنیم، حرف من این است؛ گاهی شما دشمن را شکست می‌دهید، اما دشمن منتظر فرصتی می‌ماند و ضربه دیگری وارد می‌کند، این فایده‌ای ندارد باید خود را به نقطه‌ای برسانیم که بازدارنده باشد که دشمنان احساس کند که نمی‌تواند از رخنه اقتصادی به کشور ضربه بزند و به ملت ما فشار بیاورد.

ایشان تاکید کردند: در مسائل نظامی خوشبختانه وضعیت ما این گونه است، یک روزی می‌نشستیم هواپیمای دشمن در ارتفاعات بالا می‌آمد و شهر‌های ما را و ما وسیله دفاع در این حد نداشتیم، بعد که امکانات پیدا کردیم دشمنان ما در منطقه می‌دانند که جمهوری اسلامی با موشک‌های نقطه زن و فعال خود می‌تواند با هر دشمنی مقابله آن را بکوبد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: این بازدارندگی است و معنایش آن است که دشمنانی که گاهی هوس تهاجم نظامی به سرشان می‌زند ملاحظه کنند و بدانند جمهوری اسلامی مشت محکم و دست قوی دارد و در مسائل اقتصادی باید به اینجا برسیم؛ بنابراین این فرصتی است که در سایه تحریم دشمنان در اختیار ماست و امروز می‌توانیم در این زمینه کار کنیم.

ایشان تاکید کردند: گفتم چشمان به غربی‌ها نباشد، حرف در این زمینه خیلی داریم، من می‌گویم برای اینکه ما در خودمان این قدرت بازدارندگی اقتصادی را به وجود بیاوریم به طور کلی از کمک غربی‌ها چشم بپوشیم، برای خاطر اینکه غربی‌ها نشان دادند که نمی‌توان از آن‌ها انتظار کمک داشت، انتظار توطئه و خیانت، خنجر از پشت می‌توان داشت، اما انتظار کمک و همراهی و صداقت نمی‌توان داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنجا که غربی‌ها به دولت یا کشوری کمک می‌کنند در حقیقت برای خودشان کار فراهم می‌کنند، غربی‌ها به رژیم طاغوت کمک می‌کردند، چون کمک به او نبود بلکه کمک به فروش سلاح و تسلط بی قید و شرط بر نفت بود، کمک به وجود ۶۰ هزار نیروی مستشار نظامی در کشور بود و آن روز که انقلاب پیروز شد ۶۰ هزار مستشار در ایران و عمدتا در تهران بودند که از بیت المال مسلمان می‌خوردند و برای خودشان کار می‌کردند. اگر یک جایی کمکی هم بکنند کمک به خودشان است و کفه خود را سنگین‌تر می‌کنند اما از آن‌ها انتظار کمک نمی‌توان داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: اینجور نیست که بگوییم غربی‌ها با ایران این جوری هستند بلکه با هرکشوری که زورشان به آن‌ها برسد اینگونه‌اند، سه قرن پدیده استعمار کشور‌های ضعیف صد‌ها میلیون جمعیت را فشرده و پدرشان را درآورده است. اروپایی‌ها در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین کشور‌ها را مکیدند و استعمار کردند؛ منابع آن‌ها را به سود خود بردند و آن‌ها را تحت سلطه خود گرفتند.

ایشان افزودند: این پدیده استعمار مخصوص ما هم نبود و  مال همه کشور‌های دیگری  است که  در رابطه با ایران زورشان رسیده بود، از اواسط قاجار اروپایی‌ها به ما ضربه زدند، در جنگ اروپایی به ما خیانت کردند، انگلیس به ایران خیانت کردند، به عنوان واسطه وارد شدند و از پشت خنجر زدند و در قضیه امتیاز تنباکو در داستان امیر کبیر فشار‌های انگلیس‌ها را شاهد هستیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: پادشاه ابله قاجار را وادار کرد که خون امیر کبیر را بریزد، او می‌توانست ایران را متحول کند، رفتار اروپایی‌ها در روی کار آوردن حکومت دیکتاتوری رضاخان، در ساقط کردن دولت مصدق، قضایای گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی جنگ تحمیلی و تحریم‌ها را این‌ها را نباید از یاد ببریم.

ایشان افزودند: غربی‌ها همیشه با ما همینطور رفتار کرده‌اند و نمی‌توانی به آن‌ها هیچ امیدی داشته باشیم، در قضیه برجام وظیفه اروپایی‌ها چه بود؟ یک قراداد ۷ جانبه میان ما بسته شده بود که یک طرف آمریکا بود که از آن خارج شد، وظیفه اروپایی‌ها این بود که در مقابل آمریکا می‌ایستادند و می‌گفتند ما به تعهد‌ها پایبند هستینم، با بهانه‌های مختلف نایستادند و خودشان در عین حال به ما تاکید می‌کنند که از برجام خارج نشویم، اما خودشان خارج شدندو و تحریم‌های جدید انجام دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: این کانال مالی هم که اخیرا گفته شده، به شوخی شبیه‌تر است البته شوخی تلخی است که معنا ندارد، چیزی که وظیفه آن‌هاست ولی آنچه در مقابل انجام می‌دهند از زمین تا آسمان فرق دارد، مانند گذشته اروپا‌یی‌ها از پشت به ما خنجر زدند و خیانت کردند.

این خبر در حال تکمیل است...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان