//
کدخبر: ۱۷۴۶۴۸ //
رییس جمهوری:

لحظه ای از توطئه‌های دشمن و مشکلات مردم غفلت نمی کنیم

رییس جمهوری خطاب به ملت ایران گفت: مطمئن باشید لحظه ای از توطئه‌های دشمن و مشکلات مردم غفلت نمی کنیم و با همه توان مشکلات را حل می کنیم و دشمنان جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به اهداف خود نمی رسند.

لحظه ای از توطئه‌های دشمن و مشکلات مردم غفلت نمی کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 1397 در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه السلام و همچنین نوروز باستانی به تشریح عملکرد دولت در یک سال گذشته پرداخت.

وی اظهارداشت: در سال 97 مردم بزرگ ایران هم سختی ها و مشکلاتی را داشتند و هم حماسه‌های بسیار بزرگی را آفریدند؛ در سختی و مشکلات هم دشمنان این ملت همه توان خودشان را علیه ملت ایران به کار بردند و هم نامهربانی طبیعت را داشتیم.

روحانی افزود: در تابستان سالی که رو به پایان هستیم، هم مردم از لحاظ آب و هم از لحاظ برق در ساعات و در هفته‌هایی در مضیقه بودند. وزارت نیرو در این زمینه تلاش های بسیار خوبی را انجام داد، خداوند هم رحمت خود را بر ما نازل کرد، امیدواریم سال آینده این مشکلات بسیار کم باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته چهار هزار مگاوات برق آبی خود را از دست دادیم و در آن شرایط با توجه به کمبود آب و برق مردم در مضیقه قرار گرفتند.

رییس جمهوری تصریح کرد: در طول سالی که رو به پایان هستیم، هشت نیروگاه با ظرفیت بیش از یک هزار و 200 مگاوات وارد مدار شد واین قدم بسیار مهمی است و از طرف دیگر ما 1.1 دهم میلیارد متر مکعب آب را امسال مهار کردیم و به همین مقدار یا کمی بیشتر در سال آینده هم مهار می کنیم.

روحانی افزود: همچنین در سال 97، بیش از یک هزار و 500 روستا را آبرسانی کردیم و انشاءالله سال آینده این رقم بیشتر می شود. سه هزار روستا نیز امسال گازرسانی شد که سال آینده این روند ادامه می یابد.

وی در ادامه به عملکرد دولت در بخش برق پرداخت و گفت: همه روستاهای بالای 10 خانوار دارای برق شدند و این روند تکمیل شده است.

رییس جمهوری تاکید کرد: اگر مشکلی در سال جاری وجود داشت، دولت به فکر بود، این که برخی اتهام می‌زنند که مشکلاتی هست و دولت برنامه ریزی و توجه نمی کند، دولت می‌داند مردم در تابستان مشکل داشتند همین دلیل هشت نیروگاه اضافه شد و آب ها مهار شد.

روحانی به افزایش طرح های فاضلاب شهری در سال 97 و اقدامات انجام شده برای تامین نیازمندی های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیش از 30 طرح فاضلاب و 9 بخش پالایش و تصفیه آب را امسال به ثمر رساندیم. دولت با همه تمام توان به دنبال این طرح است و سال آینده هم آن را ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نامهربانی طبیعت، دشمنان قسم خورده ما با تمام توان آمدند تا جلوی پیشرفت کشور و زندگی عادی مردم را بگیرند. آمریکایی ها بدون هیچ دلیلی همانطور که از بسیاری از تعهدات خود خارج شدند از تعهدشان در برجام هم خارج شدند و به قول خودشان شدیدترین تحریم را علیه ملت ایران اعمال کردند.

رییس جمهوری اضافه کرد: این اقدام آمریکا بر این مبناست که آنها فکر می‌کنند اگر تحریم را ادامه دهند و فشار را بیشتر کنند، می‌توانند به ایران برگردند، یعنی هدف آمریکا یک هدف بیشتر نیست و آن اینکه می‌خواهند به تهران برگردند و باردیگر بر مردم مسلط شوند که این هدف امکان ناپذیر است.

روحانی تصریح کرد: ملتی که در طول مبارزاتشان از سال 1341 تا پیروزی انقلاب و 40 سال بعد از پیروزی انقلاب ایستادگی کردند، باز هم ایستادگی می کنند و دشمن به اهدافش نمی رسد.

وی ادامه داد: دشمن تلاش هایی کرد که هیچ وقت به هدف هایی که مورد نظر آنها بود، نرسید اما در عین حال فشارهایی را به ما وارد کردند.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: ملت ایران کاروانی است که در بخش اجرا در راس آن کاروان تدبیر و امید است، مسیری را از سال 92 شروع کردیم، پیش رفتیم. هدف ما روشن بود و قله ای که بنا بود فتح کنیم، روشن بود، به برخی قله ها رسیدیم و برخی دیگر هم در مسیر راه ما بود.

روحانی اضافه کرد: راهزنان به ما حمله کردند، نظم و مسیری که می خواستیم برویم هم مقداری متوقف شد و یک مقدار کار برای ما سخت شد. در نظر بگیرید یک قدرت بزرگ مثل آمریکا یا یک ابرقدرت، صهیونیزم ، ارتجاع منطقه همه دست به دست هم دادند تا ملت ایران را به زانو درآورند و انتقام 40 ساله خودشان را بگیرند.

وی به نوسانات در بازار ارز اشاره کرد و گفت: در زمینه ارز و قیمت کالا مشکلاتی درست کردند، اما دولت نه ناامید و نه خسته شد و نه روزی دست روی دست گذاشت. ما به محض این که مشکل ارز پیدا کردیم به طور مداوم به فکر این بودیم که چگونه این نابسامانی و تنش هایی که به وجود آمده را مهار و کنترل کنیم.

وی افزود: نسبت به آنچه که فشار بر روی ما بود و تحریم هایی که علیه ما اعمال کردند، بخش های مختلف دولت به خصوص بانک مرکزی و تلاش هایی که انجام گرفت تا حد زیادی، قیمت ارز را کنترل کردیم و نگذاشتیم به آن صورت نابسامان و بی ترمز حرکت کند.

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: یک مهار نسبی انجام شد البته این به آن معنا نیست که قیمت ارز امروز متعادل است و به نقطه مطلوب رسیده ایم، اما آن هدفی که دیدید و در تبلیغات خارجی می گفتند قیمت ارز امروز و فردا چند می شود، ما توانستیم مهار کنیم همانطور که آنها می خواستند تورم روزانه بالا برود .

روحانی همچنین گفت: در ماه های شهریور و مهر امسال مشکلات زیادی در زمینه تورم داشتیم، این ماه های بود که تورم به هفت واحد درصد رسید که ما توانستیم آن را مهار کنیم و در دی ماه به 1.6 دهم درصد برسانیم و تورم ماهانه را مهار کردیم .

وی اضافه کرد: اما در عین حال فشار و سختی به خصوص در برخی اقلام بر مردم وارد شد و آنها توانستند امسال را با سختی، فشار و مشکلات بگذارند.

رییس قوه مجریه تصریح کرد: بدانید دولت همه توان و قدرت خود را به کار گرفته و باز هم به کار خواهد گرفت. ما نسبت به آینده نه تنها ناامید نیستیم بلکه بسیار امیدواریم.

رییس جمهوری به وظایف رسانه ها اشاره کرد و گفت: وظیفه مهم رسانه های کشور ایجاد امید بیشتر در جامعه و وحدت است. به اعتقاد من با این دو اصل باید به آینده امیدوار باشیم و آینده برای ما روشن باشد ، ما باید متحد باشیم البته سختی و مشکلات وجود دارد اما می توان از آن عبور کرد.

روحانی افزود: آمریکا در تلاش هایی که در این مدت انجام داد، تقریبا برای اهدافی که مدنظر داشت ناموفق بود. روزی که از برجام خارج شد انتظارش این بود که روز بعد ایران هم خارج شود ، همچنین انتظارش این بود که اروپا از او حمایت کند و او تنها نماند که به هیچ یک از اهداف خود نرسید یعنی ما حساب شده و براساس منافع ملی خود حرکت کردیم که اکنون مورد تحسین همه کشورها هستیم.

وی ادامه داد: این دقتی که ما انجام دادیم و محاسباتی که داشتیم آمریکایی ها چه کاری می خواهند، انجام دهند که ابتدا از برجام خارج شدند و روز بعد ما از برجام خارج شویم و روز بعدآن شورای امنیت و سازمان ملل برویم و همه تحریم های سازمان ملل برگردد که ما این نقشه آنها را بر هم زدیم ، آنها فکر نمی کردند که ما این گونه عمل کنیم.

روحانی اضافه کرد: آنها بعد فکر می کردند که ابتدا اروپا و بقیه کشورها را راضی کند که آن هم نشد و اروپا هم زیر بار آمریکا نرفت البته امروز جز چند کشور معدود همه کشورها از نظر سیاسی، منطقی و حقوقی پشتیبان ایران هستند و در مقاطع مختلف ما از لحاظ حقوقی هم موفقیت های خوبی به دست آوردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان