//
کدخبر: ۱۷۲۹۲۷ //
لاریجانی:

حفظ زبان و پوشیدن چشم کلید توفیقات اهل معنا است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ زبان و پوشیدن چشم از عناصر صیانت بخش شخصیت و هویت انسان و کلید توفیقات اهل معنا در ماه رجب است.

حفظ زبان و پوشیدن چشم کلید توفیقات اهل معنا است
به گزارش فرتاک نیوز،

«علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس به فرارسیدن ایام ماه رجب اشاره کرد و افزود:‌ خداوند می‌فرماید من همنشین کسی هستم که همنشین من است و من مطیع کسی هستم که مطیع من است، من بخشنده کسی هستم که تقاضای بخشش کند، این ماه (رجب) ماه من و بنده، بنده من و رحمت،‌رحمت من است. پس هر کسی مرا در این ماه بخواند اجابتش می‌کنم و هر کسی از من چیزی طلب کند به او عطا کنم و هر کسی از من طلب هدایت کند او را هدایت می‌کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند می‌فرماید این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم،‌ پس هر کسی به آن چنگ زند به من رسد. در این حدیث نورانی عظمت این ماه به خوبی نشان داده شده است و ریسمان وصول به حق در ید بندگان اوست که معرفت یابند و طی طریق کنند و خداوند وعده داده است بدان تمسک جوید به حق رسد که کمالی بالاتر از این امر نیست.

وی افزود: رسول الله (ص) در آغاز این ماه این دعا را قرائت می‌کند: خدایا ماه رجب و شعبان را بر من مبارک گردان و ما را به رمضان برسان و بر روزه‌داری و شب خیزی، حفظ زبان و پوشیدن چشم یاری ده و بهره ما را از آن فقط گرسنگی و تشنگی قرار مده.

رییس مجلس اظهارداشت: حفظ زبان و پوشیدن چشم عناصر صیانت بخش شخصیت و هویت انسان است که کلید توفیقات اهل معنا در ماه رجب است و از ابتلائات بشر در روزگار ما عدم توجه به حفظ لسان و حرمت زبان است که آثار آن افول شخصیت فرد و به هم ریختگی روابط اجتماعی است. مخصوصا اگر در آن اهانتی به مسلمانی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۹۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان