//
کدخبر: ۱۷۱۸۱۴ //

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره اخراج دو دیپلمات هلندی

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره اخراج دو دیپلمات هلندی توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره اخراج دو دیپلمات هلندی
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام قاسمی اظهار کرد: دو دیپلمات هلندی به عنوان عنصر نامطلوب و در چارچوب عمل متقابل از ایران اخراج شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تایید اخراج دو دیپلمات هلندی از جمهوری اسلامی ایران افزود: دو دیپلمات سفارت هلند در تهران در چارچوب عمل متقابل عنصر نامطلوب شناخته شده و از ایشان خواسته شد در تاریخ های ۱۲ و ۱۳ اسفند خاک کشورمان را ترک کنند. 
وی عنوان کرد:در پی اتهامات بی اساس دولت هلند به دو دیپلمات ایرانی و اخراج ایشان از آن کشور، موضوع عمل متقابل در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفته و پس از بررسی های همه جانبه در شورایعالی امنیت ملی، نهایتا تصمیم به اخراج دو نفر از دیپلمات های هلندی در تهران گرفته شد.
قاسمی از اینکه حتی با وجود اذعان دادستان کل و وزرای امور خارجه و کشور هلند به عدم مداخله دیپلمات های کشورمان در حوادث اتفاق افتاده در خاک آن کشور، دولت این کشور حاضر به تجدید نظر در تصمیم خود نشد، ابراز تاسف کرده و افزود: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مسئولان هلندی با درک درست از شرایط حساس منطقه ای و بین المللی در جهت امیال مخالفان و بدخواهان روابط دو کشور حرکت نکنند.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش در روابط خود با کشورهای اروپایی نیست؛ اما هر حرکتی علیه منافع ملی اش را با عمل متقابل در زمان و مکان خود و متناسب با حفظ مصالح عالیه کشور پاسخ خواهد داد.
در همین ارتباط شبکه های خبری روز دوشنبه گزارش دادند که دولت هلند سفیر خود را در تهران برای مشورت فراخوانده است.
این تصمیم هلند در پی اخراج دو کارمند سفارت این کشور در تهران گرفته شد.
خبرگزاری رویترز به نقل از توئیتر استف بلاک وزیر خارجه هلند افزود:در نامه ای به مجلس این کشور اعلام کرده که در پی اخراج 2 دیپلمات هلند درتهران، سفیر این کشور را فراخوانده است. 
بلاک دراین نامه افزوده است:ماه گذشته(ژانویه)به سفیر ایران درآمستردام گفته است که اخراج این کارکنان دیپلمات سفارتخانه هلند در تهران، غیرقابل پذیرش و برای روابط دوجانبه منفی است. 
دولت هلند تیرماه سال جاری دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرده بود.
ژاک ورنر سفیر هلند در ایران از اواخر تابستان سال جاری کار خود را در تهران آغاز کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان