//
کدخبر: ۱۷۰۸۵۷ //
ظریف:

امنیت‌مان را خودمان تولید می‌کنیم/ تمام قدرت در آمریکا و اروپا خلاصه نمی‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما در ایران امنیت‌مان را خودمان تولید می‌کنیم و مصرف نمی‌کنیم.

امنیت‌مان را خودمان تولید می‌کنیم/ تمام قدرت در آمریکا و اروپا خلاصه نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد جواد ظریف در اولین سخنرانی خود پس از رد استعفایش از سوی رئیس جمهور در چهارمین همایش بررسی راهکارهای دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنانی با بیان اینکه «دنیا در حال تغییر است و در عرصه‌ جهانی تغییرات اساسی رخ داد» گفت: دیگر شرایط به مانند قبل نیست که دو قدرت در عرصه‌ تحولات جهانی و بین المللی تعیین کننده باشد. این دوران تمام شده است و دنیا و عرصه‌ بین‌الملل وارد یک مرحله انتقالی شده است که این مرحله به عنوان مرحله پسا غربی شناخته می‌شود.

ظریف در همین راستا افزود: آنچه که من در این راستا می‌گویم شعار نیست و به این معناست که دیگر غرب همه چیز دنیا نیست. در کشورمان دو تفکر همچنان گرفتار غرب محوری هستند. دسته اول کسانی هستند که شیفته غرب هستند و فکر می‌کنند که همه چیز در غرب تعیین می‌شود و دسته دوم کسانی هستند که سر ناسازگاری با دنیا دارند. در واقع می‌خواهند بگویند که انتهای تفکر غرب ستیزی و غرب گرایی، یک موضوع است و آن این که همچنان این دو تفکر غرب را محور همه امور می‌داند. در حالی که ما وارد جهان پسا غربی شده‌ایم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در ادامه سخنان خود در این چارچوب با بیان این که «در جهان پساغربی منابع تصمیم گیری و منابع قدرت متکثر شده است» ادامه داد: وقتی من می‌گویم وارد جهان پسا غربی شده‌ایم این سخن به این معنا نیست که من پیش بینی زوال آمریکا را می‌کنم. چرا که نه بلدم و نه درست است چنین سخنانی را مطرح کرد. در این گونه جمع‌ها باید سخنان علمی و مبتنی بر واقعیت مطرح کرد. اما می‌خواهم بگویم که تمام قدرت، دیگر در آمریکا و اروپا خلاصه نمی‌شود.

وی در همین چارچوب خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: خیال نکنید که ما موضوع دعوا هستیم. ما خودمان کنش گر هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان