//
کدخبر: ۱۶۹۱۷۹ //
بررسی جزئیات بودجه ۹۸

ساز و کار مجلس برای تامین منابع مالی مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده

نمایندگان مجلس ساز و کار تامین منابع مالی مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده در سال 98 را تعیین کردند.

ساز و کار مجلس برای تامین منابع مالی مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده
به گزارش فرتاک نیوز،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (پنجشنبه) جزء ۲ بند (ب) تبصره بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب این بند وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی مشروط به حفظ کاربری و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

در ادامه نمایندگان جزء ۳ بند (ب) تبصره ۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب این بند در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مجاز به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای نود و نه (۹۹) ساله متعلق به خود می‌باشند. منابع حاصله پس از واریز به حساب این شرکت‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور، صرف اجرای طرح‌های فوق خواهد شد.

در ادامه نمایندگان جزء ۴ بند (ب) تبصره ۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. بر اساس این بند وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال طی قراردادهایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان