//
کدخبر: ۱۶۸۱۴۳ //
محمد جواد ظریف در مصاحبه با المنار

نشست‌های ورشو و مونیخ آمریکا را در جهان منزوی‌تر کرد

وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ، در آلمان به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با شبکه المنار لبنان گفت، منزوی شدن هرچه بیشتر آمریکا دست‌آورد مهم نشست‌های ورشو و مونیخ است.

نشست‌های ورشو و مونیخ آمریکا را در جهان منزوی‌تر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد جواد ظریف در این مصاحبه گفت: دیدارهای بسیار خوبی در سفر اخیرم به لبنان با مقامات این کشور داشتم و در مونیخ هم با وزیر دفاع لبنان دیدار کردم. آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان در هر زمینه‌ای که بیروت می‌خواهد، به ویژه در زمینه اقتصادی و همکاری‌های دو جانبه را به آقای وزیر اطلاع کردم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: نشست مونیخ و نشست ورشو به وضوح انزوایی که ایالات متحده با آن دست به گریبان است را به نمایش گذاشت. همه می‌خواهند خود را از مواضع آمریکا درباره ایران دور نگه دارند. در حقیقت آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و حمایت کامل خود را علیه فلسطینیان، لبنانی‌ها و سوری‌ها به اسرائیل ارزانی داشته است. معتقدم از طریق این نشست و نشست ورشو بر انزوای آمریکا افزوده شد.

ظریف همچنین گفت: در سوچی هم مذاکرات خوبی درباره چگونگی پیشرفت در عرصه‌های سیاسی و نظامی در سوریه انجام دادیم. در مساله سوریه، بحث ادلب بسیار مهم است و سه کشور ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) باید با هم در راه حل این موضوع قدم بردارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۱۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان