//
کدخبر: ۱۵۷۸۱۴ //
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ناوهای ایرانی به اقیانوس اطلس می روند

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ناوگروه ارتش اوایل سال 98 در یک سفر پنج ماهه وارد اقیانوس اطلس خواهد شد.

ناوهای ایرانی به اقیانوس اطلس می روند
به گزارش فرتاک نیوز،

امیر دریادار تورج حسنی مقدم اظهارداشت: این سفر در راستای دستور سلسله مراتب فرماندهی انجام خواهد شد.

وی افزود: اقیانوس اطلس مسیری طولانی است و احتمال دارد این ماموریت ناوگروه ایرانی در این اقیانوس پنج ماه به طول بی انجامد.

**سهند به اطلس می رود

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه برای این سفر ناوگروه ایران کره زمین را دور می زند، بیان کرد: یکی از اعضای ناوگروه ایرانی ناوشکن بالگردبر سهند خواهد بود.

ناوشکن «سهند» به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، روز دهم آذرماه در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.

این ناوشکن چهار موتوره پیشرفته تر از نسل قبلی خود یعنی ناوشکن جماران و با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.

براساس اعلام فرماندهان نیروی دریایی ارتش قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود 2برابر جماران است و این تفاوت در بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضدهوایی و ضدسطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانورپذیری بالا و همچنین سامانه های الکترونیکی باید جست و جو کرد.

**حضور ناوگروه 59 در خلیج عدن

دریادار حسینی مقدم همچنین اعلام کرد: اکنون ناوگروه پنجا و نهم ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و مدار 10 درجه اقیانوس هند در حال انجام ماموریت است.

وی افزود: این ناگروه از منافع جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند حفاظت می کند و در برقراری امنیت برای مسیر کشتیرانی جهانی با دیگر نیروهای حاضر مشارکت دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ماموریت ناوگروه 59 ارتش در خلیج عدن تا 2 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

به گفته دریادار حسنی مقدم ناوگروه 59 تاکنون با دزدان دریایی درگیری نداشته است.

وی یادآور شد: ناوگروه قبلی ایران در خلیج عدن موفق شد یک شناور متعلق به دیگر کشورها را از دست دزدان دریایی رها کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: حضور مستمر ناوگروه های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرایی کردن دستورهای فرماندهی کل قوا، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست، به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و خنثی سازی پروژه ایران هراسی و تامین امنیت خطوط دریانوردی کشور است.

دریادار حسنی مقدم ادامه داد: انتقال پیام صلح و دوستی و اشراف اطلاعاتی در منطقه گسترش یافته نیروی دریایی راهبردی از دیگر اهداف ناوگروه های نیروی دریایی ارتش است.

ناوگروه اطلاعاتی - عملیاتی 58 ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن شهید بایندر و ناولجستیک تنب پس از گذشت 53 روز دریانوردی، طی سه هزار و 970 مایل دریایی و پهلوگیری در بندر صلاله عمان 24 آذر ماه به کشور بازگشت.

خلیج عدن در جنوب یمن واقع است که از سمت جنوب با کشور سومالی، از سمت غرب با کشور کوچک جیبوتی، از سمت غرب به تنگه باب‌المندب و دریای سرخ و از سمت شرق با اقیانوس هند مرتبط است و جزئی از این اقیانوس هند بشمار می‌آید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان