//
کدخبر: ۱۵۷۳۹۲ //
در ادامه جلسه علنی امروز

مجلس با فوریت طرح انتقال وزارتخانه ها از تهران مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت و یک فوریت طرح انتقال وزارتخانه ها از تهران به استان های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله مخالفت کردند.

 مجلس با فوریت طرح انتقال وزارتخانه ها از تهران مخالفت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس به بررسی دو فوریت و یک فوریت طرح انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله پرداختند اما دو فوریت آن تنها 51 رای موافق را کسب کرد و به تصویب نرسید.

در این رای گیری از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه 108 نماینده رای مخالف و هشت رای ممتنع دادند.

همچنین نمایندگان با 50 رای موافق، 120 رای مخالف، بدون رای ممتنع از 208 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح این مخالفت کردند و بنا شد این طرح به صورت عادی بررسی شود.

در ماده واحده این طرح آمده است: انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای ظرفیت و شرایط در یک دوره پنجساله انجام می شود.

در تبصره 1 ماده واحده نیز قید شده است: باید حداقل سالانه سه وزارتخانه به استان های مستعد و دارای شرایط منتقل شوند.

بر اساس تبصره 2 ، این قانون باید از سال اول اجرایی شود.

در تبصره 3 این ماده نیز آمده است: به جز تهران هیچ استانی نباید بیش از یک وزارتخانه را در خود جای دهد و فقط تهران می تواند حداکثر چهار وزارتخانه را داشته باشد.

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز به عنوان طراح این طرح در دلایل ارایه آن با قید فوریت گفت: با توجه به ترافیک فلج کننده در تهران بزرگ که علاوه بر نابودی وقت و عمر ساعات مفید کاری شهروندان هزاران مشکل جسمی و روحی را برای جامعه ایجاد کرده است.

وی به افزایش آلودگی اشاره کرد و یادآور شد: این آلودگی موجب نابودی سرمایه های انسانی، مالی و زمانی کشور شده تا جایی که مجبوریم در بعضی از روزهای سال علاوه بر تعطیلات حداکثری ، صدها اداره، سازمان، مراکز مختلف و مدارس را تعطیل کنیم.

این نماینده مجلس افزود: تعطیلاتی که به نوبه خود مشکلات و آسیب های خاص خود را به دنبال دارد، می توان در یک بازه زمانی پنج ساله وزارتخانه های موجود در تهران را به استان های مستعد دارای شرایط لازم منتقل کرد، ضمن این که هزینه های جا به جایی پایتخت را هم ندارد.

صباغیان تصریح کرد: بر این اساس هر استان به جز تهران نمی تواند بیش از یک وزارتخانه را در خود جای دهد و تهران هم حداکثر چهار وزارتخانه را می تواند داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان