//
کدخبر: ۱۵۱۷۸۲ //

روحانی: تلاش دولت تداوم آرامش در بخش اقتصادی است

رییس جمهوری گفت: دولت تلاش می کند آرامش در بخش اقتصادی ادامه یابد و مشکلات بر دوش مردم را بکاهد.

 روحانی: تلاش دولت تداوم آرامش در بخش اقتصادی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز سه شنبه در پایان نشست سران قوا افزود: آمریکایی ها بعد از 13 آبان بسیار در انتظار این بودند که یک بهم ریختگی در زمینه اقتصاد کشور شاهد باشند ولی مردم و فعالان اقتصادی به گونه ای عمل کردند که همه برعکس شد.

وی ادامه داد: آمریکا می خواست بعد از 13 آبان تورم اقتصادی بازار ارز را به نحو دیگری ببیند اما هم بانک مرکزی، هم بخش های دیگر اقتصادی و مردم به گونه ای عمل کردند که برای دنیا و داخل کشور شرایط محسوس است و آرامش مردم بعد از این تاریخ مقداری بیشتر شده است.

رییس جمهوری اظهارداشت: تلاش دولت این است که آرامش در بخش اقتصادی را ادامه دهیم و مشکلاتی که بر دوش مردم است را بکاهیم.

روحانی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: ایشان رهنمودی دادند و بر مبنای این رهنمود جدید امروز جلسه ای برگزار شد که این سیاست را چگونه اجرایی کنیم.

وی افزود: البته جلسات دیگری هم در این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکات مورد نظر رهبرمعظم انقلاب را نهایی خواهیم کرد و ممکن است بر مبنای این نظر در بودجه سال آینده اصلاحاتی لازم باشد تا انجام دهیم.

رییس جمهوری با تشریح نشست امروز سران سه قوه گفت: در این نشست عمدتا درباره مسایل اقتصادی و سیاسی کشور و منطقه‌ تبادل نظر و گفت و گو شد.

روحانی اظهارداشت: در بخش اقتصاد در هفته‌های گذشته چهارچوبی را تنظیم کرده بودیم که سیاست های این چهارچوب به نحوی بودجه سال آینده را هم در بر می‌گرفت.

وی تاکید کرد: لایحه بودجه سال 1398 آماده است و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

رییس قوه مجریه خاطرنشان کرد: صادرکنندگان در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشتند و بیش از 13 درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم و با چهارچوبی که برای بازگشت ارز صادراتی تعیین شده راه حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی پیش بینی شده است

روحانی با بیان این که این راه را ادامه می دهیم، یادآور شد: در بخشی از نشست امروز وزیر نفت گزارشی از شرایط فروش نفت ارائه کرد.

وی افزود: هدف آمریکا این بود که جلو صادرات نفت ایران را بگیرد ولی به صراحت به مردم می گویم که صادرات نفت بعد از 13 آبان به مراتب بهتر شده است .

رییس جمهوری یادآور شد: گزارش امروز وزیر نفت امیدوار کننده بود و مواردی هم که تسهیلات می خواست مورد توافق سران سه قوه قرار گرفت.

روحانی اضافه کرد: آمریکایی ها در زمینه نفت ناموفق بودند. آنها در زمینه اوپک هم خیلی تلاش کردند که کاری کنند تا تولید کشورهای عضو اوپک کاهش نیابد و ثابت بماند که الحمدالله کاهش پیدا کرد و کشورهای غیر اوپک هم همین تصمیم را داشتند.

وی افزود: آمریکایی ها در این باره ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های خوبی به دست آورد و روند فروش نفت ایران به همان صورتی که قبل از این اجلاس بود، ادامه خواهد یافت.

رییس قوه مجریه

وی افزود: امیدواریم با توفیقاتی که مردم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب خواهند داشت، شاهد توفیقات بزرگ تر باشیم.

رییس جمهوری گفت: در یکی دو سفری که به استان ها داشتم و بقیه مسئولین به استان ها سفر کردند، شاهد افتتاح های بسیار زیاد و به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه ها هستیم و در زمینه پروژه های نا تمام تصمیمات خوبی گرفتیم که به مردم واگذار شود.

روحانی اضافه کرد: تلاش می کنیم روند اشتغال را برای سال آینده حفظ کنیم تا مردم در زمینه کالای اساسی دچار مشکل نشوند و این اولویت ما برای سال 98 است و مردم برای تامین کالای اساسی و مواد ضروری اطمینان داشته باشند و ارز ثبات داشته باشد و افرادی که حقوق ثابت دارند در حدی که توان داریم رشد دهیم.

** راهی جز صلح با مردم یمن ندارند

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در زمینه مسائل منطقه ای حرکت ها به سود مردم منطقه است، اظهار داشت: شرایط یمن به گونه ای است که آنهایی که می‌خواستند این کشور را در اشغال خود داشته باشند امروز احساس می کنند راهی جز صلح با مردم یمن ندارند .

روحانی خاطرنشان کرد: ما همواره از مذاکرات یمنی - یمنی پشتیبانی کرده و در حال حاضر هم پشتیبانی می‌کنیم و امروز علامت ها برای رسیدن به یک آرامش در یمن بیش از گذشته است.

رییس جمهوری ادامه داد در سوریه هم شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتر است و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۷۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان