//
کدخبر: ۱۴۹۱۸۹ //

پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا به ناوگان ارتش پیوست

«سهند» به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، روز شنبه در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.

 پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا به ناوگان ارتش پیوست
به گزارش فرتاک نیوز،

فرمانده کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس در آیینی به این مناسبت گفت: این ناوشکن که به دست متخصصان کشور طراحی و ساخته شده پیشرفته تر و دارای قابلیت های فیزیکی و عملیاتی بیشتری نسبت به ناوشکن «جماران» است.

امیر دریادار دوم علیرضا شیخی افزود: طراحی این شناور با اتکا به دانش فنی داخلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار جسورانه و مبتکرانه است و سازه اصلی و رو سازه آن با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.

وی ادامه داد: قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود دو برابر جماران بوده و این تفاوت در بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و همچنین سامانه های الکترونیکی باید جست و جو کرد.

فرمانده کارخانه های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس اظهار داشت: مزیت دیگر ناوشکن سهند نسبت به ناوشکن جماران افزایش تعداد موتور «هاب» آن است که با داشتن چهار موتور پرقدرت در انجام مانورهای حرکتی از ناوشکن جماران پیشی گرفته است.

امیر دریادار دوم شیخی یاد آور شد: پیشرفته ترین ناوشکن بومی در منطقه غرب آسیا با دارا بودن سازه بسیار قوی و رادارگریز و افزایش سطح عرشه پرواز، ضمن اینکه در تیررس رادارهای دشمن قرار دارد، قادر به 150 روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.

وی بیان کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند به دست متخصصان کارخانه های نداجا ساخته شده است.

آیین پیوستن ناوشکن سهند به ناوگان جنوب نداجا با حضور فرمانده کل فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شمار دیگری از مسوولان کشوری و استانی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش انجام شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۱۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان