//
کدخبر: ۱۴۷۶۰۲ //
رهبر معظم انقلاب :

امروز بشریت گرفتار است

رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان سی دومین کنفرانس وحدت اسلامی گفتند: عرض ما به ملت‌های مسلمان این است که حرکت بیداری اسلامی را هرچه می‌توانید تقویت کنید که راه نجات منطقه تقویت بیداری اسلامی است.

امروز بشریت گرفتار است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی در عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، صبح امروز، یکشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار گفتند: جریان مقاومت مقابل ظلم در دنیا وجود دارد و این مقاومت متکی به نام خدا و اسلام است.

ایشان یادآور شدند: در منطقه ما امروز روحیه بیداری اسلامی بر بسیاری از کشورها و ملتها حاکم است، اینکه قدرتمندان دنیا و در رأس آنها آمریکا نسبت به این منطقه حساسند به خاطر این است که اقبال و گرایش به اسلام و بیداری اسلامی در این منطقه به چشم می خورد.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: اینها از بیداری ملتهای مسلمان می ترسند، در هر جایی که اسلام توانسته بر دل و جان مردم حاکم شود استکبار سیلی خورده و ما جدا معتقدیم استکبار بار دیگر از بیداری اسلامی در این منطقه سیلی خواهد خورد. عرض ما به ملتهای مسلمان این است که حرکت بیداری اسلامی را هرچه می‌توانید تقویت کنید که راه نجات منطقه، تقویت بیداری اسلامی است.

آیت الله خامنه‌ای در ادامه این دیدار گفتند: در دورانی که جهان در تاریکی جهل و فریب جاهلیت فرو رفته بود، خداوند نور پیامبر را به بشریت اعطا کرد؛ امروز هم اگر از این نور تبعیت کنیم، نتیجه‌اش فلاح و رستگاری است.

ایشان یادآور شدند: اگر بشر به این بلوغ فکری برسد که به دعوت نبی پاسخ دهد، گرفتاری او رفع می‌شود، امروز به‌خاطر ظلم قدرت‌ها، دنیا مثل آن روز تاریک است، امروز بشریت گرفتار است و این فقط مخصوص دنیای اسلام نیست؛ آن کشورهایی هم که به‌ظاهر پیشرفته‌اند به‌شدت گرفتارند و اسلام پاسخگوی همه‌ این نیازهاست.

رهبری ادامه دادند: نصیحت ما به حکام کشورهای اسلامی این است که به ولایت اسلام برگردند؛ ولایت آمریکا و طاغوت به کار آن‌ها نخواهد آمد، امروز برخی کشورهای منطقه به جای ولایت «الله» از آمریکا تبعیت می‌کنند، آمریکا هم بنا به طبع استکباری خود، آن‌ها را تحقیر می‌کند.

آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: شنیده‌اید که رئیس‌جمهور یاوه‌گوی آمریکا، حکام سعودی را به «گاو شیرده» تعبیر کرد، اگر آل سعود از اهانت به خودش بدش نمی‌آید به‌جهنم؛ اما این اهانت به مردم آن کشور و ملت‌های مسلمان است.

ایشان اضافه کردند: چرا باید حکام اسلامی در حرکت جنایت‌آمیز علیه فلسطین و مردم یمن [با آمریکا] همراه شوند؟ این حکام مطمئن باشند که در هر دو [جبهه] هم پیروزی با مردم فلسطین و یمن است و آمریکا و تبعه‌ آمریکا در این قضیه شکست خواهند خورد.

رهبری افزودند: آمریکا امروز به‌وضوح در این منطقه از ۱۰ سال پیش ضعیف‌تر است؛ رژیم صهیونیستی به‌وضوح از چند سال پیش ضعیف‌تر است.

ایشان ادامه دادند: رژیم صهیونیستی چند سال پیش ۳۳ روز توانست در مقابل حزب‌الله لبنان مقاومت کند و بعد شکست خورد؛ چند سال بعد ۲۲ روز در مقابل فلسطینی‌ها مقاومت کرد و بعد شکست خورد؛ چندی بعد ۸ روز در غزه مقاومت کرد و بعد شکست خورد؛ در هفته‌ اخیر هم بعد از ۲روز شکست خورد، این ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی است.

رهبر معظم انقلاب گفتند: ملت‌هایی که به خدا متکی هستند و می‌ایستند، خدا به آن‌ها کمک خواهد کرد؛ این سنت الهی است.

ایشان ادامه دادند: مردم یمن امروز سخت‌ترین شکنجه‌ها را از ناحیه‌ دولت سعودی با پشتیبانی آمریکا تحمل می‌کنند، اما قطعاً مردم یمن و انصارالله پیروز خواهند شد.

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: تنها راه «مقاومت» است و آن چیزی که امروز آمریکا و متحدانش را دست‌پاچه کرده، ایستادگی ملت‌های مسلمان است و این نتیجه خواهد داد.

ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران ۴۰ سال است که مقاومت می‌کند، ما روز اول یک نهال کوچک و آسیب‌پذیر بودیم و به برکت نام پیامبر و هدایت امام بزرگوار ایستادگی کردیم و البته در این راه سختی کشیدیم و شهید دادیم اما امروز ملت ایران یک درخت تناور است.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی غلط می‌کنند که ملت ایران را تهدید کنند، تهدیدها و خباثت آن‌ها تا امروز شکست خورده و از این پس هم شکست می‌خورد و تحریم هم به برکت مقاومت شکست خواهد خورد.

 سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح دیروز، شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت بیش از 350 مهمان از 100 کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

این کنفرانس سه روزه، فردا با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پایان می یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۶۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان