//
کدخبر: ۱۴۷۲۹۴ //
سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

روحانی: اختلاف ما با آمریکا بر سر آزادی و بردگی است

رییس‌جمهور گفت: اختلاف و برخورد ما امروز با غرب و به ویژه آمریکا به این دلیل است که آمریکا می‌گوید همه جهان باید آمریکایی بیندیشند و به ارزش‌های آمریکا احترام بگذارند، اما ما می‌گوییم هر انسانی آزاد استبه ارزش‌هایی احترام بگذارد که راه سعادت انسان را تضمین می‌کند.

روحانی: اختلاف ما با آمریکا بر سر آزادی و بردگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح روز شنبه در سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و همچنین فرزند ایشان امام صادق (ع) با خیرمقدم و خوشامد به علما، اندیشمندان، سیاسیون و چهره‌هایی به نام جهان اسلام که امروز میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند گفت که این اجتماع شکوهمند به نام و یاد پیامبر عظیم‌الشان اسلام بیعت مجدد با او برای ادامه‌ راهش و سیره‌اش می‌کند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) بی‌تردید مسیر نور و هدایت را برای همه جهانیان به ارمغان آورده است. درست است که او برای مسلمانان برادری را آورد، اما برای همه جهانیان همزیستی مسالمت‌آمیز را به ارمغان آورد.دین اسلام دین احترام تنها به مسلمانان نیست، بلکه دین احترام به همه انسان‌ها بر همه ارزش‌های والای انسانی است. امروز افتخار ما مسلمانان این است که خلق نیکوی پیامبر (ص) و سیره بلند او و کلام والای او را بتوانیم ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: شرایط امروز منطقه ما سخت و ناگوار است. شرایط فلسطین، لیبی، سوریه، یمن و حتی شرایط امروز افغانستان، پاکستان و عراق آن چیزی نیست که مورد انتظار جامعه اسلامی باشد. عزت و سربلندی مسلمانان در منطقه و جهان برآن است که آزادی که پیامبر(ص) برای ما و آزادی به ارمغان آورده است به رسمیت شناخته شود.برخورد، جنگ و دعوای امروز ما با غرب و در راس آن آمریکا بر سر چیست؟ که جواب آن یک کلمه است. آیا آزادی برای غرب و بردگی برای دیگران باید باشد؟ یا آزادی برای همه؟

رییس‌جمهور با اشاره به منطق پیامبر (ص) و اسلام بیان کرد: آزادی انسان‌ها بر جوامع انسانی و امت‌های اسلامی از منطق پیامبر (ص) و دین اسلام بوده است. آن‌چه که امروز آمریکا از جهان می‌خواهد بردگی است. اختلاف ما با آمریکا بر سر آزادی و بردگی است. آمریکا می‌گوید همه جهان باید آمریکایی فکر کنند و به ارزش‌های آمریکا احترام بگذارند، اما ما می‌گوییم هر انسانی آزاد است و همانگونه که قدرت فهم و درک دارند می‌توانند مصلحت خود و جهان را بیندیشند و به ارزشهایی احترام بگذارند که راه سعادت انسان را تضمین می‌کند.

رییس جمهور در ادامه اظهار کرد: اختلاف ما با آمریکا یک اختلاف بلندمدت است که در طول قرن‌ها به طول انجامیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۲۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان