//
کدخبر: ۱۴۲۳۵۶ //
عراقچی در برنامه تیتر امشب

ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تصریح کرد: ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند.

ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امشب (دوشنبه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح تحولات اخیر بعد از بازگرداندن دور دوم تحریم های آمریکا پرداخت.

وی در ابتدا درباره اینکه قدرت نرم و سخت آمریکا در حال زوال است، اظهار داشت: بهترین شاهد آن همین روزها اتفاق می افتد برخوردی که آمریکا با برجام و تحریم های ایران انجام می دهند نشانه بسیار خوبی از افول قدرت آمریکا  و شکست هیمنه آمریکاست. شاید بی سابقه باشد که آمریکا تمام تلاش خود را در تحریم ها علیه ایران و از بین بردن برجام همراه خود کنند ولی جامعه بین الملل مقابله کند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران اضافه کرد: دولت فعلی آمریکا شکست سیاسی و اخلاقی را برای آمریکا رقم می زند وقتی آمریکا از برجام خارج شد قطعنامه 2231 را نقض کرد. تمام تلاششان را کردند برجام را از بین ببرند ولی جامعه جهانی مقاومت کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: سراغ ندارم رئیس جمهور یک کشور در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و همه به او بخندند و مورد تمسخر واقع شود.

عراقچی گفت: اینکه اروپایی ها در مقابل تحریم های آمریکا ایستادگی می کنند نشان می دهد هیمنه اقتصادی آمریکا افولش حداقل شروع شده است. اروپایی ها وقتی سازوکار مالی را شروع کردند می خواهند وابستگی اقتصادی خود به آمریکا را از بین ببرند.

وی افزود: اینکه در اروپا دنبال این هستند که در مقابل بانک جهانی، بانک اروپایی را ایجاد کنند یکی از قدم هایی است که اروپایی ها میخواهند بردارند.

به گزارش فارس، عراقچی گفت: استفاده بیش از حد آمریکا از قدرت اقتصادی خود منجر به ضعیف شدن این قدرت خواهد شد. 

معاون وزیر خارجه به ناکامی های آمریکا در افغانستان و سوریه و در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: آمریکا هم در توان نظامی و هم در هیمنه سیاسی و اقتدار اقتصادی خود در سراشیبی حرکت می کند.

وی افزود: ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند.

عراقچی ادامه داد: همه متحدان آمریکا الان از برجام حمایت میکنند و تلاش خود را برای حفظ برجام می خواهند به خرج بدهند.

وی درباره اتحادیه اروپا با بیان اینکه مواضع سیاسی اروپا تا الان خوب بوده و نسبت به آمریکا مواضع اروپا جسورانه بوده است، اظهار داشت: اروپایی ها با صراحت در بحث برجام ایستاده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان