//
کدخبر: ۱۴۰۷۹۱ //
وزیر کشور:

اربعین موضوع نظام و همه مردم است

وزیر کشور در واکنش به فضاسازی رسانه ای درباره عملکرد ستاد اربعین، گفت: حدود 31 دستگاه اجرایی در ستاد اربعین حضور دارند و کسانی که این حرف ها را می زنند باید بدانند که موضوع اربعین مربوط به نظام و همه مردم است.

اربعین موضوع نظام و همه مردم است
به گزارش فرتاک نیوز،

 «عبدالرضا رحمانی فضلی» امروز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مراسم اربعین با همه تدارکات و پیش بینی ها و برنامه ریزی ها با حضور همه دستگاه‌های اجرایی ظرف یک سال بطور مستمر و با استفاده از تجربه 4 ساله بسیار خوب برگزار شد.

وی با بیان اینکه تا صبح امروز بیش از یک میلیون نفر از زائران به کشور بازگشته اند، افزود: تمام تلاش ما این بوده که در حوزه خدمات، حمل و نقل، امنیت، بهداشت و بقیه امور، کارها خوب پیش برود و واقعا همین طور بوده است. مشکلی که در این ایام پیش آمد بحث ارز بود که یک موضوع مستحدثه بود و در داخل ستاد هم مطرح نشده بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بنا نبود به زوار محترم ارزی بابت همراه داشتن داده شود، علی ایحال با تمهیدات بانک مرکزی مقرر شد با مقداری تخفیف به زائران ارز داده شود.

وی افزود: از 2 میلیون زائر حدود 200 تا 240 هزار نفر برای دریافت ارز ثبت نام کرده بودند که 13 یا 14 درصد زوار بودند. با توجه به اینکه ما در داخل کشور دینار نداشتیم با هماهنگی بانک مرکزی عراق قرار شد در این کشور به زائران دینار داده شود.

رحمانی فضلی اظهار داشت: هم در حوزه تمهیدات باجه و نیروی انسانی و هم تامین زیرساخت هایی مثل اینترنت باید تبادل اطلاعات می شد و طرف عراقی باید کمک می کرد و در مجموع حدود 24 ساعت با مشکل مواجه شدیم و با تمهیدات بانک مرکزی و پیگیری معاون اول این وضعیت رفع شد و بقیه موارد را به خوبی گذراندیم.

وزیر کشور با بیان اینکه توانستیم خدمات مورد نیاز دو میلیون زائر از شهر و روستاهای کل کشور را در مدت 20 روز تامین کنیم، ادامه داد: فرایند صدور ویزا کار سختی است و ظرف 20 روز مشکلاتی پیش می‌آید.

وی با بیان اینکه از فردای برگشت زائران جلسات ستاد برگزار می شود، به تصمیمات امروز دولت اشاره کرد و گفت: امروز رئیس جمهوری دو دستور دادند، یکی بحث ساخت پل خرمشهر به بصره که از روی کرخه باید رد شود و در جلسه امروز مقرر شد وزیر راه و شهرسازی با همکاری عراق به طور جدی این پروژه را پیگیری کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: بحث دیگر چهاربانده کردن جاده مهران - نجف اشرف است، این جاده در سمت ایران چهاربانده است، اما در سمت عراق باریک است و قرار شد برای چهاربانده کردن آن هم با طرف عراقی مذاکراتی داشته باشیم و اگر طرف عراقی همکاری کند این بخش هم تعریض شود.

رحمانی فضلی گفت: همچنین باز کردن مرز خسروی در برنامه های امسال ما بود و در جریان سفر به عراق هم در این خصوص مذاکره کردیم و در تفاهم نامه هم آمد، ولی با توجه به اینکه دولت عراق در این ایام تعویض می‌شد، نتوانستند بحث امنیت را تضمین بدهند. اگر سال بعد مرز خسروی را هم بتوانیم درست کنیم، حوزه حمل کاملا حل خواهد شد.

وی بر لزوم زمان بندی و برنامه ریزی در این زمینه تاکید کرد و گفت: طرح جامع اربعین در ستاد تهیه شده که بخش های مختلف باید وظایف خود را انجام دهند و هر سال باید کاری کنیم تا عظمت و شکوه اربعین و معنویت آن افزایش یابد و این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر کشور یادآورشد: ما می‌توانیم زمینه اعزام زائران تا 10 میلیون نفر را ظرف هفت و هشت سال برنامه‌ریزی کنیم و دولت هم برای این کار برنامه ریزی می کند.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به تاریخ 13 آبان و موعد اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: 13 آبان در طول تاریخ انقلاب برای ما یادآور ظلم و ستم آمریکا بوده است، بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال 13در این مراسم جدی‌تر قوی‌تر و با صدای رسا تر جنایت آمریکا را اعلام کنیم.

وی اضافه کرد: آنها هم به نظر خودشان در حوزه تحریم ها 13 آبان را به عنوان نماد در نظر گرفتند که این نماد هم به نمادهای قبلی زورگویی آمریکا افزوده خواهد شد و در مقابل آن مردم کشورمان پاسخ مناسب خواهند داد.

وزیر کشور یادآورشد: در حوزه مسائل اقتصادی و تحریم‌ها هرکاری توانستند انجام دادند و انتظارمان این است با برنامه ریزی دقیق و درست و با اجماع و وحدت و انسجام در کشور به این موضوعات هم پاسخ مناسب دهیم و قطعا موفق خواهیم شد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی فضاسازی رسانه ای از عملکرد دولت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: آخرین قضاوت را مردم، بخصوص کسانی خواهند کرد که به عنوان زائر به آنجا رفتند. قضاوت زائرین و مردم نسبت به این حرف‌ها برای ما کافی است و ارزش ندارد پاسخ این مباحث را با ادبیات و لحن خود آنها بدهیم.

وی در عین حال گفت:کسانی که این حرف ها را می زنند باید بدانند موضوع اربعین موضوع دولت نیست بلکه موضوع نظام و همه مردم است. در اربعین 31 دستگاه اجرایی اعم از سپاه،بسیج، قوه قضاییه ،وزارت خارجه، سازمان تبلیغات و همه دستگاه‌ها کمک می کنند بنابراین اربعین مسئله دولت نیست و بلکه موضوع کل نظام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان