//
کدخبر: ۱۳۹۶۵۹ //
اکبریان:

رحمانی توجه ویژه‌ای به استفاده از مدیران بومی دارد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: رحمانی برنامه خوبی برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه تولید داخل دارد.

رحمانی توجه ویژه‌ای به استفاده از مدیران بومی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (شنبه،5 آبان) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز کشور در وضعیت حساسی قرار دارد، گفت: امروز زمان دعوای دولت و مجلس نیست، از این رو به جای دعواهای جناحی و گروهی باید مسائل کشور و نظام را دنبال کنیم بنابراین من به عنوان فردی که 3 دوره در مجلس بوده می گویم که وزارت صمت از وزارتخانه‌های حساس بوده و رضا رحمانی می‌تواند نقش کلیدی در مدیریت این وزارتخانه داشته باشد.

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مخالفان محترم باید این را بدانند که مشکل وزارت صمت، وزیر نیست بلکه مشکلات تولید و صنایع کشور به مالیات، گمرکات، بانک‌ها، بیمه، نوسانات ارزی و تصدی‌گری دولت برمی گردد و از حال هر شخصی در تصدی این وزارتخانه باشد چه کاری می‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت تصمیم گرفته که تیم اقتصادی خود را جابه‌جا کند، حال رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت فردی ساده زیست، پاک‌دست، ولایتمدار، وفادار به نظام، آشنا به مجلس و بخش‌های خصوصی است از طرف دیگر وی در دوره‌ای مدیر تراکتورسازی و آلومینیوم المهدی بوده است. همچنین رحمانی وزیر پیشنهادی، 3 دوره نماینده مجلس بوده و 15 سال پیش با مدرک لیسانس وارد مجلس شده است البته نکته قابل توجه این است که وی در شرایط کنونی دوره دکترا را سپری می‌کند و در صحبت‌هایش نگفته است که مدرک دکترا دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رحمانی در دو سال گذشته معاون وزیر بوده حال چگونه در این مدت کوتاه وارث مشکلات بخش صنعت شده است، از این رو به نظرم تیم اقتصادی دولت و مجلس مقصر مشکلات اقتصادی هستند. از طرف دیگر رحمانی نقش اساسی در تدوین برنامه چشم‌انداز 20 ساله و تدوین برنامه ششم توسعه داشته و وی برنامه مدونی برای توسعه تولید، معدن، خودروسازی، جلوگیری از خام فروشی، توسعه صادرات و مبارزه با فساد دارد.

اکبریان ادامه داد: رحمانی همچنین نقش پررنگی در توسعه الکترونیکی وزارت صمت داشته است، در اینجا باید بگویم مشکل خودروسازی و پتروشیمی کشور در وزارتخانه نیست بلکه در خصولتی‌ها است از طرف دیگر وزیر پیشنهادی وزارت صمت توجه ویژه‌ای به مدیران بومی داشته و این مسئله در اولویت وی قرار دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه توان داخل به ویژه در بخش تولید، بخشی از برنامه‌های رحمانی است زیرا باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به تولید داخل توجه کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان