//
کدخبر: ۱۳۵۴۳۶ //
بهشتی‌پور:

پیوستن به FATF زمینه‌ را برای حل مشکلات اقتصادی فراهم می‌کند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که پیوستن به FATF و سایر کنوانسیون شرط لازم برای حل مشکلات اقتصادی است اما کافی نیست، ابراز کرد: شاید تمام مشکلات اقتصادی ما حل نشود اما بخش زیادی از این مسائل برطرف می‌شود و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانیم مشکلات‌مان را حل کنیم.

پیوستن به FATF زمینه‌ را برای حل مشکلات اقتصادی فراهم می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن بهشتی پور با اشاره به بررسی و تصویب لوایح چهارگانه در مجلس گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم این لوایح باید تصویب ‌شده و بعد برای رفع اشکالات اقدام می‌کردیم، گرچه FATF یک مقررات بانکی بین‌المللی است و اگر خواسته باشیم با بانکداری بین‌المللی ارتباط برقرار کنیم باید به این مقررات و کنوانسیون‌ها بپیوندیم.

وی اظهار کرد: همان‌طور که مجلس در مورد پالرمو شرایطی را پیش‌بینی کرد، برای سایر موارد هم اگر ملاحظاتی دارد می‌تواند شرایطی را در نظر گیرد،‌اما این که به طور کلی رد کرده و مخالفت کنیم و بگوییم خائنانه است، منطقی ندارد زیرا مقررات بانکی بین‌المللی جایگزینی ندارد که بخواهیم از طریق دیگری ارتباط داشته باشیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: آن‌هایی که مخالفند می‌گویند، با این کار خود تحریمی می‌کنیم در حالی که راه‌های متعددی وجود دارد که خود تحریمی صورت نگیرد.

بهشتی‌پور با بیان این که عدم پیوستن به این کنوانسیون‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند، افزود: مشکلات اقتصادی ما با پیوستن به این لوایح یا کنوانسیون‌ها حل نمی شود، در واقع ورود به این کنوانسیون‌ها شرط لازم است و کافی نیست. این سوال پیش می‌آید که آیا با پیوستن به کنوانسیون‌ها و FATF تمام مشکلات ما حل می‌شود؟

وی تصریح کرد: شاید تمام مشکلات اقتصادی ما حل نشود اما بخش زیادی از این مسائل برطرف می‌شود. مشکلات امروز، مشکلات ساختاری اقتصادی است و پیوستن به این لوایح زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانیم مشکلات‌مان را حل کنیم نه به معنای این‌که همه مشکلات اقتصادی ایران حل می شود.

 این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نظام بانکداری ما نیاز به اصلاحات دارد و یکی از الزامات این اصلاحات FATF است اما همه آن نیست، اقدامات دیگری هم باید انجام شود.

بهشتی پور در ادامه بیان کرد: این که بانک‌ها بنگاه‌دار شدند آیا ربطی به  FATF دارد که اگر اجرا کنیم بانک‌های ما بنگاه‌داری نمی کنند. بنابراین ساختار بانکداری ما اشکال دارد که باید برطرف کنیم و FATF در سطح بین‌المللی راهی را می‌گشاید تا با بانکداری دنیا ارتباط داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: بخش دیگر از مسائل که مربوط به آمریکا و تحریم‌ها است باید مرحله به مرحله حل شود. این که تصور کنیم با FATF همه مشکلات اسلام و مسلمین حل می‌شود اینگونه نیست اما این‌ها شرط لازم است اگر حل نکنیم سایر مسائل هم حل نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۴۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان