//
کدخبر: ۱۳۵۱۱۶ //
اسدالله قره خانی ؛

ایران نفت خود را در بنادر چین ذخیره می کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نفت داریم و برای اینکه مشتری‌ها بتوانند بعدها خریداری کنند، انبار می کنیم.

ایران نفت خود را در بنادر چین ذخیره می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

اسدالله قره خانی الوستانی درخصوص اقدام ایران برای انبار بخشی از نفت خود در بندر دالیان چین گفت:ما هم نفت خود را می فروشیم و هم چنین یک سری مخازنی را در خارج از کشور برای ذخیره سازی داریم که چین هم می تواند یکی از آنها باشد.

وی بابیان اینکه هزینه قراردادهای سیف را حل کردیم افزود: عملکرد وزیرنفت در این زمینه خوب بوده ومی توانیم به خریداران نفت کشورمان در سایر نقاط کشور بفروشیم.

قره خانی افزود: چین یک سری مخازنی دارد که اجاره می دهد.ما نیز این مخازن را اجاره می کنیم تا نفت خود را در آنجا قرار دهیم کما اینکه در نقاط دیگری از دنیا هم این کار را انجام می دهیم و حتی مخازن روی آب نیز وجود دارد که نگهداری می کنیم که این یک روال عادی و روتین است.

استفاده از بنادر استیجاری چین

وی عنوان کرد: ما از قبل شروع تحریم ها و حتی در دوران برجام نیز این کار را انجام میدادیم و ازبرخی انبارها به عنوان بنادر استیجاری استفاده می کردیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خریداران لزومی ندارد به ایران آمده و از اینجا خرید نفتشان را انجام دهند این روال برای این است که نفت را میتوانند در هر محلی که میخواهند تحویل بگیرند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نفت داریم و برای اینکه مشتری‌ها بتوانند بعدها خریداری کنند، انبار می کنیم افزود:چین هم خریداراست و هم ظرفیت های خود را اجازه می دهد تا بتوانیم نفت مان را انبار کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان