//
کدخبر: ۱۳۲۲۳۵ //
در مصاحبه با شبکه تلویزیونی چین،

ظریف: چین تجارت خود را با ایران ادامه خواهد داد

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری چینی از «پکن» به عنوان شریک نخست تجاری تهران یاد کرد و تصریح کرد این کشور تجارت خود با ایران را ادامه خواهد داد.

ظریف: چین تجارت خود را با ایران ادامه خواهد داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران که در نیویورک آمریکا است، دوشنبه شب به وقت تهران در مصاحبه با یک شبکه خبری چینی مستقر در آمریکا از «پکن» به عنوان شریک تجاری نخست ایران یاد کرد.

 «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری «چاینا گلوبال» مستقر در نیویورک گفت:«چین شریک تجاری نخست ایران است. بر این باوریم که روابط ما با چین قوی هستند و اطمینان داریم که چین تجارت خود را با ایران ادامه خواهد داد .»

«وانگ یی»، وزیر خارجه چین نیز روز دوشنبه (۳ مهر) در دیدار با ظریف ضمن تأکید بر تعهد این کشور برای حفظ برجام گفت پکن روابط عادی اقتصادی با ایران را ادامه خواهد داد.

چین بارها تعهد خود به ادامه روابط تجاری با ایران،خرید نفت و حفظ برجام را بیان کرده است. این کشور به عنوان یکی از طرف‌های برجام ،از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد و بر ضرورت همکاری با تهران تأکید کرده است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی به طور  رسمی دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.  

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان