//
کدخبر: ۱۳۱۱۴۷ //

مهم ترین دستاورهای سخنرانی روحانی در نیویورک

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دستاورهای مهم سخنرانی روحانی در نیویورک ایجاد انسجام ملی بود که باید حفظ شود.

مهم ترین دستاورهای سخنرانی روحانی در نیویورک
به گزارش فرتاک نیوز،

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار درباره دستاوردهای سفر اخیر رییس‌جمهور به نیویورک گفت: آقای روحانی سخنرانی خوب و فاخری داشت در مقایسه با سخنرانی ترامپ که سر و ته آن معلوم نبود و شامل تهدیدهایی ناخوشایند بود.

وی افزود: آمریکا علیرغم تلاش‌هایی که برای منزوی کردن کشور ما در چارچوب ملاقات ها و اجلاس نیویورک داشت، ولی موفق نشد و ملاقات‌های رییس جمهور ما در آنجا با مقامات کشورهایی مثل ارمنستان، فرانسه، انگلیس و غیره نشان می‌دهد تصمیم‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران عملی نشده است و  من فکر می‌کنم این موضوع دستاورد بسیار خوبی است.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی، درباره این که ترامپ کشورهای دیگر را در صورت همکاری با ایران تهدید کرده است، اظهار کرد: آقای روحانی در حرف‌هایش به نکات جدیدی اشاره کرد و راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک را مدنظر داشت اما آقای ترامپ حرف های قبلی را با مقداری پس و پیش کردن گفت و ضعف اساسی داشت و نطق ترامپ از این بابت خدشه پذیر است.

وی افزود: نطق ها در چنین اجلاسی حاکی از سیاست ها و دکترین های سیاسی یک کشور است اما  ترامپ راهکار جدیدی ارائه نمی‌دهد و تهدیدهای گذشته را دوباره تکرار می‌کند در حالیکه شرایط جدید جهان مرتب در حال تحول است و این مسئله موضع قدرتمندی را برای آمریکا به وجود نمی‌آورد و یکی از تبعات آن این بود که سایر کشورها حرف ترامپ را نپذیرفتند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد واکنش‌های داخلی به صحبت‌های رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: واکنش‌های داخلی منفی نبود و من با خوشحالی زیاد می‌گویم که ما توانستیم انسجام ملی خود را در این مرحله حساس سیاسی و دیپلماتیک حفظ کنیم و  این یکی از دستاوردهای داخلی این سفر است که باید به آن بها داده شود و تقویت شود، چرا که آمریکا سعی می‌کند جبهه‌ای متحد علیه ایران به دست بیاورد و یکی از کارهای مهمی که می‌توانیم علیه این کار انجام دهیم این است که انسجام داخلی خود را حفظ کنیم. واکنش های داخلی نشان دهنده شعور بالای سیاسی جریان های کشور است که می‌توان علیرغم انتقادهایی که از دولت داریم -که نماد دموکراسی در کشور ماست- در موضوعات ملی انسجام خود را حفظ کنیم.

خانلری در مورد اینکه چطور می‌توان اجماع بین المللی علیه آمریکا را حفظ کرد، ادامه داد: ما باید دیپلماسی خود را پویاتر کنیم و با خیلی از کشورهایی که از سیاست های آمریکا ناخشنودند روابط دیپلماتیک‌مان را به صورت پویا ادامه و گسترش دهیم. لازمه این کار این است که متحدین آمریکا را بشناسیم و در سیاست های خارجی خود بازنگری کنیم چراکه گسترش روابط با یکسری از متحدین پروپا قرص آمریکا هدر دادن انرژی و بی فایده است و باید با کشورهای دیگر روابط خود را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت امورخارجه باید یک بازنگری دیپلماتیک در روابط سیاسی با سایر کشورها داشته باشد، افزود: امروز خیلی از کشورها رویه آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرند و دیگر دهه ۶۰ یا ۹۰ میلادی نیست که آمریکا با قدرت نظامی یا ابزارهای اقتصادی و کاپیتالیسم مالی مسائل خود را حل کند چراکه عوامل امروز خیلی گسترده تر شده‌اند و آمریکا نمی‌تواند به راحتی سلطه جهانی را عملی کند.

نماینده ارامنه شمال در پایان سخنان خود گفت: در مسائل منطقه باید به دنبال حل شکاف ها باشیم و روابط دیپلماتیک را از این منظر پویاتر کنیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان