//
کدخبر: ۱۲۶۴۰۶ //

جهانگیری: بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد ایران است

معاون اول رییس جمهوری بخش خصوصی را موتور محرکه و آینده اقتصاد ایران دانست و تاکید کرد: تردید در این موضوع توسط هر کس نشان دهنده نبود درک درست از اقتصاد و ساز و کارها در توسعه کشور است.

 جهانگیری: بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد ایران است
به گزارش فرتاک نیوز،

«اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در همایش «مبادله قرارداد و معرفی طرح های صنعت آب و فاضلاب و آب و برق» افزود: شرایطی باید در کشور از نظر قوانین فراهم شود تا بخش خصوصی میدان دار اقتصاد باشد.

وی درمورد تهدیدات در بخش خصوصی تصریح کرد: یکی از این تهدیدها با توجه به سابقه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که در ایران وجود دارد، نوعی تفکر چپ گرایانه به تعبیر سابق وجود است که اگر کسی پولدار شد باید با آن مبارزه شود.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: اگر میدان داری بخش خصوصی و همچنین اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، پذیرفتیم، معنایش این است که بخش خصوصی هیچ سقفی برای پولدار شدن ندارد و به هر میزان که فعالیت و کار کند، می تواند دارایی داشته باشد و کسی حق ندارد نسبت به آن بخل بورزد.

جهانگیری یادآور شد: این آسیبی است که در حال حاضر از نظر فرهنگی و اجتماعی در بسیاری از نیروهای کشور وجود دارد که تا یک بخش خصوصی جان می گیرد، می گویند از کجا آورده و به آن بخل می ورزند.

وی با یادآوری این که اقتصاد ایران دولتی است و رانت بسیاری در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: عده ای به نام بخش خصوصی فقط به دنبال رانت خواری و سوء استفاده از فرصت های پیش آمده هستند، این افراد را باید از بخش خصوصی واقعی جدا کنیم.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: مشاهده می کنید جوانی یک شبه میلیاردر می شود در صورتی که در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که کسی با یک اتفاق ثروتمند شود. این موارد سوءاستفاده هایی است که باید جلوی آن گرفته شود.

جهانگیری بر مبارزه واقعی با فساد تاکید کرد و ادامه داد: مبارزه واقعی با فساد تضمین کننده فعالیت واقعی بخش خصوصی در کشور است. در این مبارزه نباید تسویه حساب سیاسی انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۴۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان