//
کدخبر: ۱۱۸۵۰۴ //
ظریف:

پیشنهاد آمریکا برای مذاکره تبلیغاتی است

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه قطری الجزیره تاکید کرد : پیشنهاد آمریکا برای مذاکره در سایه تهدیدها صرفا تبلیغاتی است و واشنگتن ابتدا باید تحریم ها را متوقف کند.

پیشنهاد آمریکا برای مذاکره تبلیغاتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

ظریف در این مصاحبه که شبکه الجزیره امروز دوشنبه در خبری فوری اعلام کرد ، گفت: ایران هرگز سیاست های خود را در منطقه با تحریم ها و فشارهای آمریکا تغییر نخواهد داد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران هرگز درباره برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد چرا که موشک های ما هیچ کسی را تهدید نمی کند.

وی با اشاره به این که آمریکا جنگ اقتصادی سختی ضد ترکیه و ایران آغاز کرده است، افزود : تهران به طور کامل در کنار آنکارا خواهد ایستاد.

ظریف اضافه کرد: ایده تشکیل ناتوی عربی ضد ایران صرفا توهمی تکراری و سیاستی بی فایده است.

وی تصریح کرد که عربستان سیاست جنایت آمیزی را در یمن رهبری می کند که کشورهای غربی نیز با سلاح و سکوت خود شریک آن هستند.

دولت آمریکا روز 18 اردیبهشت امسال به طور یکجانبه از توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 که در سال 2015 (1394) به امضا رسید، خارج شد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در روز 15 مرداد جاری فرمان اجرایی بازگشت تحریم ها را علیه ایران امضا کرد.

ایران با رد اقدام آمریکا برای خروج از یک توافق بین المللی با متحدان اروپایی خود و روسیه و چین برای حفظ توافق هسته ای وارد گفت و گو شد.

آخرین تحولات و اقدامات انجام شده در سطح اتحادیه اروپا و جهان برای بهره مندی ایران از مزایای برجام پس از خروج غیرقانونی آمریکا از آن محور گفت وگوهای دوجانبه ظریف و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اکسپوی سنگاپور، محل برگزاری اجلاس وزیران امورخارجه آسه آن بود.

اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ترکیه هریک اعلام کرده اند که به تحریم های آمریکا علیه ایران پایبند نخواهند بود و روابط تجاری خود با ایران را ادامه می دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۵۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان