//
کدخبر: ۱۱۵۵۶۴ //
وزیر کشور:

سیاست اقتصادی دولت تقویت تجارت خارجی است

وزیر کشور گفت: سیاست اقتصادی دولت، تقویت تجارت خارجی جهت مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران است.

سیاست اقتصادی دولت تقویت تجارت خارجی است
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی سِرو در 55 کیلومتری ارومیه و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نقش استان های مرزی در توسعه تجارت خارجی بی بدیل است و از این رو توسعه این مناطق مورد توجه دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات مناطق مرزی از نزدیک بررسی و راهکارهای لازم برای حل موانع موجود ارائه می شود، اضافه کرد: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های توسعه مناطق مرزی وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم منطقه مرزی سرو درگیر برخی مشکلات معیشتی هستند و فرماندار ارومیه جهت پیگیری سریع موضوع و رفع موانع اشتغال در منطقه مامور شده است.

طی یک ماه اخیر نصب دستگاه ایکس ری و تسریع در عملیات توسعه پایانه مرزی بازرگان و راه اندازی دفتر کنترل گذرنامه در فرودگاه ماکو نیز با هدف تقویت تجارت مرزی در آذربایجان غربی دنبال شده است.

روز گذشته نیز مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط تجاری ایران و عراق با بازدید از مرز رسمی تمرچین در شهرستان پیرانشهر از توابع آذربایجان غربی و شرکت در جلسه رفع موانع فراروی تجار و صادرکنندگان آذربایجان غربی، تقویت تجارت با این کشور همسایه را پیگیری کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جهت بررسی وضعیت آذربایجان غربی در حوزه های امنیتی، اقتصادی، اشتغال و مرزی از شامگاه گذشته در ارومیه حضور دارد و برگزاری جلسه شورای اشتغال و اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی در کنار بازدید از مرز سرو از جمله برنامه های وی در این سفر 2 روزه به شمار می رود.

آذربایجان غربی دارای پنج مرز رسمی شامل بازرگان، رازی و سرو در مرز ایران و ترکیه، صنم بلاغی در مرز جمهوری خودمختار نخجوان و تمرچین در مرز عراق است.

مرز رسمی سرو در 55 کیلومتری شهر ارومیه /مرکز آذربایجان غربی/ قرار دارد و از جمله قدیمی ترین مرزهای ایران و ترکیه محسوب می شود.

آذربایجان غربی در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری نخجوان واقع است و 550 کیلومتر از مرزهای مشترک ایران و ترکیه نیز در این استان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان