//
کدخبر: ۱۱۲۸۲۵ //
رییس جمهوری:

مسئولان با همدلی برای عبور از مشکلات تلاش کنند

رییس جمهوری ضمن تقدیر از حمایت های فراکسیون امید مجلس از برنامه های دولت، گفت: امروز کشور و ملت ایران با شرایط جدیدی روبرو شده که ایجاب می کند مسئولان با همدلی و همکاری برای عبور از مشکلات و پاسخگویی به نیازهای جامعه تلاش کنند.

مسئولان با همدلی برای عبور از مشکلات تلاش کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در نشست صمیمی با رییس و اعضای هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: آرمان، گفتمان و اهداف دولت تدبیر و امید با این فراکسیون بسیار نزدیک بوده و منجر به شکل گیری تعاون و همکاری مثبتی در راستای حل مشکلات مردم و توسعه کشور در سال های اخیر شده است.

وی اظهار داشت: امروز کشور و ملت ایران با شرایط جدیدی روبرو شده است که ایجاب می کند مسئولان بیش از هر زمان دیگری با همدلی و همکاری برای عبور از مشکلات و پاسخگویی به نیازهای جامعه تلاش کنند.

رییس قوه مجریه ضمن تقدیر از حمایت های فراکسیون امید مجلس از برنامه های دولت، به تشریح مهم ترین مسایل حوزه سیاست خارجی و اقتصاد پرداخت و گفت: در شرایط ویژه‌ای که بواسطه خروج یک جانبه آمریکا از برجام با آن مواجه هستیم، مدیریت شرایط برای گذر از این دوران، حفظ امید به آینده در کشور بسیار حائز اهمیت است و باید بکوشیم تا مردم نسبت به آینده، هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

روحانی با یادآوری این که شرایط و اقتضائات فعلی، گسترش تعامل و همکاری بیش از پیش مجلس و دولت در موضوعات مختلف را ضروری می سازد، خاطرنشان کرد: امروز تعاون و ارتباط دولت و مجلس باید برای دستیابی به اهداف مهم و سامان دادن به برخی مشکلات کشور شکل بگیرد تا بتوانیم در کنار هم کار بزرگی را در تاریخ سیاسی ایران رقم بزنیم.

وی با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید همچنان مصمم پای وعده های خود به مردم در دوران انتخابات ایستاده و برای عملی کردن قول هایش تلاش می کند؛ آمار مثبت در زمینه اشتغال، فقر زدایی، صادرات غیر نفتی، درآمدهای عمومی دولت و اختصاص 20 برابری بودجه عمرانی در چهار ماهه سال جاری را که باوجود شرایط و مشکلات خاص سیاسی و اقتصادی محقق شده، گواه بخش مهمی از آنها دانست.

**موفقیت دولت در اجرای برنامه ها دغدغه اصلی اعضای فراکسیون امید است

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس نیز در این نشست موفقیت دولت در عمل به وعده ها و اجرای برنامه هایش را دغدغه اصلی اعضای این فراکسیون عنوان و بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر دولت و مجلس در راستای پاسخ به مطالبات مردم و رفع مشکلات کشور تاکید کرد.

همچنین تعدادی از اعضای هیات رییسه فراکسیون امید مجلس در این دیدار به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درمورد مسائل و موضوعات مختلف پرداختند.

ضرورت تعامل گسترده دولت و مجلس بویژه در شرایط کنونی، پاسخ گویی به مطالبات و خواسته های مردم، ضرورت کمک به دولت در راستای اجرایی کردن برنامه ها و عمل به وعده های خود به مردم، اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، تقویت بخش خصوصی، ضرورت سخن گفتن بیشتر و صادقانه مسئولان با مردم

از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

حمایت از سخنان قاطعانه رییس جمهوری در همایش سفرا، توجه به لزوم تغییر و تحول در اعضای دولت در راستای ایجاد تحرک در فعالیت ها، توجه به اعتراض‌های صنفی، تقویت ارتباط مسئولان و نخبگان کشور، توجه به صرفه جویی، استفاده از نخبگان اقوام، مذاهب و اقلیت ها در رده های مختلف مدیریتی، تقدیر از توجه ویژه دولت به جایگاه زنان و دختران، مقابله با فساد، حفظ و تقویت امید و نشاط در کشور، اعتماد به جوانان، توجه به سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم و ضرورت استمرار عقلانیت و تعامل سازنده با جهان در این جلسه از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

 اعضای هیات رییسه فراکسیون امید به همراه اعضای هیات رییسه مجلس که عضو این فراکسیون هستند امروز با رییس جمهوری دیدار کردند.

محمدرضا عارف ریاست فراکسیون امید مجلس را برعهده دارد. محمدرضا تابش ، عبدالکریم حسین‌زاده، فاطمه سعیدی ، الیاس حضرتی ، مصطفی کواکبیان، علیرضا رحیمی، بهرام پارسایی و علی نجفی خوشرودی نیز اعضای های هیات رییسه این فراکسیون هستند.

همچینن مسعود پزشکیان، علی مطهری، علیرضا رحیمی و علی اصغر یوسف نژاد اعضای فراکسیون امید هستند که در هیات رییسه مجلس حضور دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان