//
کدخبر: ۱۱۱۹۸۲ //

دولت باید از مسئولان خسته و بی انگیزه «پاکسازی» شود/وزرا همه مشکلات را به گردن مردم نیاندازند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت:‌ دولت باید از مسئولان خسته و بی انگیزه «پاکسازی» شود چراکه با این تیم اقتصادی راه به جایی نخواهیم برد.

دولت باید از مسئولان خسته و بی انگیزه «پاکسازی» شود/وزرا همه مشکلات را به گردن مردم نیاندازند
به گزارش فرتاک نیوز،

عشرت شایق عضو جبهه مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر در کابینه دولت اظهار داشت: عدم کارآیی برخی از وزرای کابینه و تیم اقتصادی دولت بر همه ملموس و روشن است بنابراین دولت باید از مسئولان خسته و بی انگیزه «پاکسازی» شود چراکه با این تیم اقتصادی راه به جایی نخواهیم برد.

وی ضمن انتقاد از برخی اظهارات وزرا گفت: وزرای دولت در مقوله‌های سوخت، برق و آب همه مشکلات را به گردن مردم می‌اندازند و می‌گویند مصرف ما در این مقوله‌ها بی‌رویه است، بله! ما فرهنگ مصرفی خود را تأیید نمی‌کنیم اما وزرا به جای راه‌حل دادن و حل مشکلات شروع به نق زدن می‌کنند که این زیبنده وزرای دولت نیست.

شایق با تأکید بر اینکه مصرف بی‌رویه توسط اقشار عمومی مردم صورت نمی‌گیرد گفت: مصرف بی‌رویه سوخت، برق و انرژی متوجه کسانی است که ویلاهای آن‌چنانی دارند و به جای 40 چراغ امروز 400 چراغ روشن کرده و با آب شرب مردم استخرهای خود را پر می‌کنند و به تفریح می‌پردازند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران اضافه کرد: بله! می‌پذیریم که مصرف سوخت مردم ما نسبت به متوسط جهانی بالاتر است، اما مشکل اصلی را کسانی ایجاد می‌کنند که به جای یک خودرو چندین خودرو دارند و هر روز با خودروی متفاوت در انظار عمومی تردد می‌کنند. وزرای دولت به جای رسیدگی به این مسائل، نباید همه مشکلات را به گردن مردم بیندازند.

به اعتقاد وی برخی از مسئولان در دولت آقای روحانی باور ندارند که مردم ما امروز دچار مشکل هستند چون هیچ‌یک از این مشکلات را تاکنون لمس نکرده‌اند، درحالی‌که مردم ما امروز مشکلات ریز و درشت دارند.

شایق با تأکید بر هماهنگی همه دستگاه‌ها با تیم اقتصادی دولت گفت: مجلس، قوه قضائیه، بخش‌های غیردولتی باید با دولت هماهنگ باشند. ما امروز می‌بینیم بخش‌های غیردولتی برای دولت پروژه‌هایی را به ثمر رسانده‌اند اما مطالبات آنها هنوز از سوی دولت پرداخت نشده، بنابراین بخش‌های غیردولتی با صبوری کردن می‌توانند به دولت کمک کنند و دولت هم در پرداخت مطالبات آنها تدبیری صورت دهد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در همین رابطه گفت: برخی از پیمانکاران ما که از دولت دارای مطالبه هستند، به دلیل همین‌ پروژه‌ها بدهی‌هایی در بانک‌ها دارند، بنابراین دولت می‌تواند با تسویه بدهی آنها در انجام مطالبات این پیمانکاران قدمی را جلو بگذارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با نظارت دقیق و حمایت‌های زبانی و سیاسی دولت را همراهی کنند، افزود: مجلسی‌ها می‌توانند با نظارت دقیق روی بخش‌های مفسده انگیز کمک بزرگی به دولت داشته باشند.

شایق از قوه قضائیه خواست به امنیت اقتصادی در کشور کمک کنند به‌نوعی وقتی‌که سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد یک فضای اقتصادی در کشور است، بداند قوه قضائیه محکم از وی حمایت می‌کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: قوه قضائیه از سوی دیگر می‌تواند با کسانی که حرکت مفسده‌انگیز و رانت‌خواری صورت می‌دهند محکم برخورد داشته باشد، به صورتی که اگر قرار است در یک پرونده تیم قضایی شکل گیرد، از 20 قاضی به جای یک قاضی استفاده شود و اطاله دادرسی در آن نباشد چراکه این اطاله دادرسی سبب ایجاد حفره شده و شایعه ایجاد می‌کند.

وی معتقد است باید یک انسجام و چسبندگی بین سه قوه مجریه،‌ قضائیه و مقننه ایجاد شود و البته خروجی جلسه سران سه قوه نیز یک خروجی عملیاتی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان