//
کدخبر: ۱۰۶۳۹۱ //
جهانگیری:

بخش خصوصی می تواند نفت را از بورس خریداری و صادر کند

معاون اول رییس جمهوری از تصمیم دولت برای عرضه نفت در بورمعاون اول رییس جمهوری از تصمیم دولت برای عرضه نفت در بورس داخلی خبر داد و گفت: نخستین هدف آمریکا، ممانعت از فروش نفت ایران است که به این شیوه، بخش خصوصی می تواند نفت را از بورس به طور شفاف خریداری و صادر کند.س داخلی خبر داد و گفت: نخستین هدف آمریکا، ممانعت از فروش نفت ایران است که به این شیوه، بخش خصوصی می تواند نفت را از بورس به طور شفاف خریداری و صادر کند.

بخش خصوصی می تواند نفت را از بورس خریداری و صادر کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن که با حضور صنعتگران و معدنکاران و فعالان بخش اقتصادی و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: هدف آمریکا اول نفت است ، می خواهند نفت ایران فروش نرود که این غیرممکن است و برای جنگ روانی این اقدامات صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: کسی که کمترین شناخت بین المللی را داشته باشد می داند چنین کاری شدنی نیست. به همین دلیل به سمت سعودی ها رفتند تا اگر نفت ایران کم شد اتفاقی در بازار نفت آنها نیفتد.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد:هرکشوری در این مبارزه به جای ایران بخواهد بازار نفت را بگیرد، خیانت به ملت ایران و فضای بین المللی کرده و روزی تقاص این خیانت را خواهد داد. ما کشورهایی 'دوست ' داریم که نفت خود را می فروشیم و مذاکراتی را با آنها شروع کردیم.

جهانگیری اظهار داشت: نفت خام ایران در بورس داخلی عرضه خواهد شد و بخش خصوصی می تواندب ه طور شفاف نفت بخرد وصادر کند. تلاش ما این خواهد بود که برای کاهش فروش نفت حتما کاری کنیم که شعار آمریکا را به شکست بکشانیم و در دولت در این زمینه برنامه ریزی شده است.

**پشیمان کردن آمریکا در صادرات غیرنفتی

معاون اول رییس جمهوری گفت: برای صادرات غیرنفتی نیز مشکل ایجاد خواهند کرد ولی هدف گذاریهایی صورت گرفته و در آن بخش از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی انتظار داریم همانند سرباز خط مقدم تلاش کنند تا صادراتشان نسبت به سال گذشته افزایش یابد. باید برای پشیمان کردن آمریکایی ها هدفگذاری ملی کنیم.

وی افزود: آنها هدفگذاری کردند تا جابجایی پول ما به راحتی ممکن نباشد . اگرچه سیستم بانکی ما در دنیا نتوانسته سرویس های کافی را ارائه دهد که از سال 91 این مشکلات را ایجاد کردند و هنوز به طور کامل مرتفع نشده است و هزینه هایی برای نقل و انتقال پول وجود دارد ولی با راهکارهایی که اتخاذ خواهیم کرد آن را حل می کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: هدفگذاری بعدی بر روی حمل و نقل است که در این زمینه نیز ایران با 15کشور همسایه و کشورهای آسیای میانه از طریق زمین و دریا متصل است و قادر هستیم خدمات مورد نیاز خود را ارائه دهیم وشرکت های خارجی نیز اعلام آمادگی کرده اند.

خبر در حال تکمیل است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۶۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان