//
کدخبر: ۱۰۳۸۴۶ //

مجلسی که به وظیفه نظارتی خود عمل نکند عصاره فضایل ملت نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نمایندگان مجلس به خاطر حساب باز کردن روی سمت‌های دولتی پس از نمایندگی، به وظایف نظارتی در قبال دولت خود عمل نکنند.

مجلسی که به وظیفه نظارتی خود عمل نکند عصاره فضایل ملت نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس درباره چگونگی تصویب معاهدات بین‌المللی، گفت: نباید ما منتظر تعیین تکلیف از سوی نهادهای خارجی باشیم.

وی با هشدار نسبت به افتادن کشور در دام هجمه تبلیغاتی برخی معاهدات بین‌المللی از جمله FATF اظهار داشت: این گونه معاهدات مشخص نیست که بتواند دردی از مشکلات کشور را دوا کند.

آصفری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز خود درباره برخی موضوعات از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر صاحب حرف در عرصه بین‌ا‌لمللی است، گفت: ما 17 هزار شهید ترور داده‌ایم و سال‌هاست که پرسنل مرزبانی و انتظامی ما قربانی مقابله با ترانزیت مواد مخدر از کشور می‌شوند، پس چرا باید منتظر اِعمال فشار از سوی لابی‌های صهیونیستی جهت تصویب معاهداتی با این موضوعات شویم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه مجلس باید در بُعد نظارتی تعارف با دولت را کنار بگذارد، اظهار داشت: مجلس و دولت باید به جِد جلوی قانون‌شکنی، فساد و پولشویی بایستند و در صورتی که این بُعد نظارتی در قوا تقویت شد، خیلی از دغدغه‌ها قابل حل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم گفت: نمایندگان مجلس نباید از خوف آنکه در صورت رأی نیاوردن در دور بعدی نیازمند انتصاب به سمت‌ها از سوی دولت هستند، به وظایف نظارتی خود عمل نکنند که در این صورت دیگر نمی‌توان نام مجلس را عصاره فضائل ملت گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان