تاریخ انتشار: 1401/12/05 01:06
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 10227

زودانزالی مردان| آمپول درمان زود انزالی | رفتار درمانی+جزییات کامل

زود انزالی یا انزال زودرس، یک اختلال جنسیتی محسوب می شود که می تواند زندگی زناشویی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار دهد.
زودانزالی مردان| آمپول درمان زود انزالی | رفتار درمانی+جزییات کامل

زود انزالی یا انزال زودرس، یک اختلال جنسیتی محسوب می‌شود که می‌تواند زندگی زناشویی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار دهد. زود انزالی در واقع به وضعیتی گفته می‌شود که در آن ارگاسم مرد بسیار زودتر از حد تصور اتفاق می افتد. در این حالت ابتدا زندگی شخصی خود فرد دچار اختلال شده و سپس نبود رضایت جنسی از طرف شریک جنسی فرد مبتلا به این اختلال جنسیتی باعث بروز مشکلات زناشویی می‌شود. زود انزالی باید توسط روانشناسان شناختی بررسی و مراحل درمان آن آغاز شود.

زود انزالی

یکی از اختلالات رفتاری و جنسیتی در هنگام آمیزش جنسی وجود دارد که مردان درگیر آن هستند و عوامل متعددی برای به وجود آمدن این اختلال وجود دارد. به این اختلال، زود انزالی یا انزال زودرس گفته می شود. این اختلال در واقع در هنگام رابطه جنسی به وجود می آید که در آن، قبل از دخول یا یک دقیقه گذشته از دخول، مرد به ارگاسم یا برانگیختگی جنسی می رسد. این اختلال در روند زندگی زناشویی بسیار تاثیر گذار است و می‌تواند روند زندگی زناشویی و کیفیت روابط جنسی بین زوجین را کاهش داده و باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل بی‌تمایلی به رابطه‌ی جنسی شود و همچنین در علاقه و احساس زوجین به همدیگر هم اثر گذار خواهد بود.

از آنجایی که در این اختلال جنسیتی، مرد قبل از به ارگاسم رسیدن همسر به ارگاسم می رسد، از همین رو توانایی به ارگاسم رساندن همسر خود را ندارد و رابطه ی جنسی نمی تواند به کیفیت مد نظر زوجین برسد و همین امر مشکلات فراوانی را در زندگی مشترک زوجین به وجود می آورد. این اختلال جنسیتی در بسیاری از جدایی های عاطفی نقش تاثیرگذاری دارد و برای درمان آن باید تعجیل شود.

علائم زود انزالی

از مهم‌ترین علائم زود انزالی، انزال زود رس و قبل از رضایت شریک جنسی از رابطه‌ی جنسی است. در این هنگام از آن جایی که برانگیختگی جنسی به طور غیر معمول زود تر از حد معمول اتفاق می افتد، می توان گفت مهم‌ترین علائم آن انزال زودرس مرد می‌باشد. یکی دیگر از علائم مهم زود انزالی، رسیدن به ارگاسم قبل از دو دقیقه دخول است که به طور کلی رابطه ی جنسی را دچار یک خلا می کند که در آن شریک جنسی هرگز نمی تواند به ارگاسم برسد.

از همین رو مشکلاتی را به وجود می آورد. از علائم دیگر زود انزالی، نبود توانایی در کنترل انزال است که در آن بعد از دخول، فرد کنترلی بر انزال خود ندارد و پس از گذشت یک دقیقه یا کم تر به ارگاسم رسیده و رابطه جنسی را به اتمام می رساند.

رابطه جنسی

عوامل به وجود آمدن زود انزالی در مردان

زود انزالی بر دو عامل مهم استوار است که در ادامه به بررسی کامل این دو عامل می پردازیم:

1. عوامل بیولوژیکی

در واقع از نظر بیولوژیکی، عوامل جسمانی فرد می تواند در بروز این اختلال جنسیتی موثر باشد. از جمله مهم ترین عوامل بیولوژیکی و جسمانی می توان به اختلال در ترشح هورمون های جنسی در مغز اشاره کرد که در آن با عدم توازن در تولید و ترشح هورمون های جنسی، فرد به بیماری انزال زود رس مبتلا می شود. با اشکال در توازن تولید و ترشح هورمون های جنسی در فرد، به جز بروز انزال زود رس، می تواند در ترشح هورمون دیگر بدن و همچنین مشکلات جسمانی دیگر به جز مشکلات جنسی اثر گذار باشد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

_مشکلات تیروئید

_واکنش های غیر طبیعی سیستم انزال

_قطع شدن بخشی از آلت تناسلی

_سطح غیر طبیعی هورمون ها

2. آمپول درمان زود انزالی | عوامل روانشناختی

در بسیاری از موارد و مخصوصا در فرهنگ‌های غربی که شروع رابطه جنسی در سنین پایین اتفاق می‌افتد، باعث به وجود آمدن یک احساس گناه در فرد می شود که می‌تواند در زندگی مشترک افراد و در روابط جنسی آن‌ها با همسر خود تاثیر گذار باشد و همچنین باعث شود که در طول رابطه جنسی برای رسیدن به ارگاسم عجله کند و بخواهد رابطه جنسی را زودتر به اتمام رساند. و از آنجایی که در سنین پایین و قبل از ازدواج روابط جنسی متعددی با افراد متفاوت داشته است، احساس عذاب وجدان ناشی از این روابط جنسی، می تواند بر کیفیت رابطه‌ی جنسی با شریک جنسی خود تاثیر داشته باشد.

در بسیاری از اوقات فرد مورد نظر با دارا بودن اضطراب و کمبود عزت نفس، هنگام آمیزش جنسی تمایل دارد که زودتر از وقت معمول به ارگاسم رسیده و رابطه جنسی را به اتمام رساند که در این مواقع از آنجایی که این نوع رابطه جنسی عجله‌ای باعث عدم رضایت در شریک جنسی فرد مبتلا به زود انزالی می‎شود، از همین رو باعث بروز مشکلاتی در بین زوجین می‌شود که بعدها همین مشکلات یکی دیگر از عوامل روانشناختی وجود زود انزالی در مردان به شمار می‌رود.

و همچنین در بسیاری از مردان که از سنین پایین دچار مشکلاتی در نعوظ می‌باشند، از آنجایی که این موضوع به یک حالت خجالت آور برایشان بدل شده است، تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند و همین امر موجب می شود که در هنگام رابطه جنسی با شریک جنسی خود خواستار این باشند که خیلی زود رابطه را به اتمام رسانند. در این صورت مشکلات دیگری برای زوجین به وجود می آید؛ اعم از مشکلات اخلاقی و بروز خیانت در زوجین به علت نیاز جنسی و نبود رابطه جنسی با کیفیت مطلوب. برای اطلاع بیش تر از خیانت کلیک کنید.

برای زود انزالی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

از آنجایی که این اختلال جنسیتی بر دو عامل بیولوژیکی و روانشناختی استوار است، از همین رو نمی توان تنها راه درمانی را مراجعه به پزشک عنوان کرد. به علت اینکه این اختلال بیشتر در سطوح روانشناختی اتفاق می افتد، مراجعه به مشاوران و روانشناسان در حیطه جنسی و همچنین برگزاری جلسات زوج درمانی از طرف مشاور و روانشناس و شرکت در این جلسات از طرف زوجین می تواند کمک شایانی به این افراد کند.

اما زمانی باید برای وجود اختلال انزال زود رس به پزشک مراجعه کرد که فرد مبتلا قبل از رسیدن به رضایت شخصی خود از رابطه جنسی و همچنین قبل از رسیدن به رضایت شریک جنسی انزال زودرس اتفاق افتاده و در روند رابطه جنسی و همچنین در کیفیت هر چه بهتر رابطه جنسی اختلال ایجاد کند و کیفیت رابطه را کاهش دهد.

دراین هنگام فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه و عوامل بیولوژیکی تحت بررسی پزشک قرار گیرد و در صورت نبود عوامل بیولوژیکی و جسمانی، فرد مبتلا باید به مشاوران و روانشناسان متخصص در حیطه مسائل جنسی مراجعه و عوامل روانشناختی که در بروز این اختلال نقش اساسی را ایفا می کنند، بررسی و در صورت مشکل، درمان شوند. از همین رو شرکت در جلسات زوج درمانی که به وجود هر دو فرد نیازمند است، می تواند در روند بهبود فرد و ارتقاء بهبود سطح کیفیت در هنگام آمیزش جنسی بسیار کار آمد باشد.

رابطه جنسی

درمان زود انزالی

از آنجایی که در بسیاری از موارد زود انزالی به صورت طبیعی در فرد وجود دارد، از همین رو با شروع روابط جنسی در بین زوجین، این اختلال خود به خود ازبین می رود. اما در بعضی موارد زود انزالی یک اختلال اساسی محسوب می شود که در این صورت نیاز به درمان خواهد داشت.

آرام سازی ذهنی در بسیاری از موارد می تواند کار آمد باشد، به گونه ای که اگر فرد در هنگام آمیزش جنسی استرس و اضطراب نداشته باشد و از آرامش ذهنی که نتیجه آن آرامش جسمی هم می باشد، انزال به تاخیر افتاده و رابطه جنسی از کیفیت مطلوب تری بهره مند می شود. همچنین در مواردی، ترک اعتیاد به مواد مخدر می تواند در درمان زود انزالی اثر گذار باشد و همچنین رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از کاندوم های تاخیری در بسیاری از موارد می تواند انزال را به تاخیر اندازد.

1. آمپول درمان زود انزالی | رفتار درمانی

در مرحله اول درمان، مراجعه به مشاوران و روانشناسان و رفتار درمانی توصیه می شود. به گونه ای که در این مرحله راهکار هایی به زوجین ارائه می شود که با استفاده از آن ها و همچنین با عمل به توصیه های روانشناسان و مشاوران و شرکت در جلسات زوج درمانی می توان به درمان این اختلال کمک کرد. در رفتار درمانی بیشتر بر روی عوامل روانشناختی و رفتاری افراد بررسی انجام می شود و از آنجایی که بیشتر مسائل مربوط به اختلال زود انزالی مربوط به عوامل رفتاری می باشد، درمان فرد مبتلا به این اختلال موثرتر خواهد بود.

2. دارو درمانی

در گام بعدی، از آنجایی که روش مشاوره و رفتار درمانی به این دلیل کارآمد نبوده که بروز این اختلال به علت عوامل بیولوژیکی است، با مراجعه به پزشک و دارو درمانی می توان در کاهش این اختلال و سپس درمان آن نقش موثری ایفا کرد. در این نوع درمان دارو هایی به فرد مبتلا به این اختلال جنسیتی تجویز می شود که از جمله دارو های بازدارنده محسوب می شوند و یکی از عوارض جانبی آن ها، اختلال در روند انزال است و می تواند انزال را به تاخیر اندازد. اسپری های حاوی لیدوکائین، می توانند با سر کردن آلت تناسلی و بیضه ها در صورت اسپری کردن آن ها، انزال را به تاخیر اندازند و مدت زمان دخول را افزایش دهند.

همچنین استفاده از ژل ها و کاندوم های تاخیری می تواند در به تاخیر انداختن انزال موثر باشد. مهم ترین دارو ها برای درمان زود انزالی، دارو های گروه SSRI هستند که با بازجذب سروتونین می توانند انزال را به تاخیر اندازند. برخی دارو های ضدافسردگی مانند کلومی پرامین هم می‌توانند در به تاخیر انداختن انزال موثر باشند.

از جمله دارو های درمان زود انزالی می‌توان به پاروکستین که یکی از دارو های درمان بی خوابی هست اشاره کرد که در درمان زود انزالی کار آمد خواهد بود. البته باید گفت که این دارو ها دارای عوارض جسمانی می‌باشند و می‌توانند در خلق و خوی افراد تاثیر سوء برجای گذارند از همین رو توصیه به مصرف این دارو ها در مراحلی انجام می گیرد که نمی توان با روش های رفتار درمانی این اختلال را درمان کرد.

رابطه جنسی

آمپول درمان زود انزالی

از آنجایی که اختلال جنسیتی زود انزالی بر دو عامل روانی و بیولوژیکی استوار است، از همین رو برای درمان این اختلال، ابتدا مراجعه به روانشناسان و مشاوران توصیه می شود و اگر این اختلال مربوط به عوامل بیولوژیکی باشد، در این صورت مراجعه به پزشک و دارو درمانی می توان گفت که این دارو ها بر به تاخیر انداختن انزال نقش قابل توجهی دارند. استفاده از آمپول در درمان زود انزالی از طرف پزشکان به ندرت اتفاق می افتد. به علت اینکه درمان زود انزالی به وسیله آمپول می تواند باعث ازبین رفتن قوای جنسی و از بین رفتن توانایی در تولید مثل شود.

از همین رو تجویز آمپول برای درمان زود انزالی غالبا توصیه نمی شود. ولی این نوع روش، می تواند موثر ترین و مطمئن ترین روش برای درمان اختلال جنسیتی زود انزالی باشد. این نوع روش درمانی از آنجایی کارآمد است که صرفا بر روی این بیماری تاثیر گذار است و می تواند باعث درمان مطمئن در این اختلال شود. غالبا افرادی از روش آمپول در درمان زود انزالی استفاده می کنند که راه های دیگر نظیر رفتار درمانی و دارو درمانی را استفاده و به نتیجه مطلوب در انزال شان در رابطه جنسی، نرسیده اند و از همین رو به استفاده از این روش روی می آورند.

سخن آخر

در انتها زود انزالی یا انزال زود رس، یک اختلال روانشناختی و جنسیتی محسوب می شود که می تواند زندگی زناشویی افراد و زوجین را بسیار تحت تاثیر قرار دهد و باعث تزلزل و ضعف در پدیده زندگی مشترک و روابط جنسی زوجین شود. از همین رو درمان آن حائز اهمیت است و برای درمان آن به سبب افزایش بهبود کیفیت زندگی مشترک، باید اقداماتی صورت گیرد. از مهم ترین اقدامات آن که عوارض دارو درمانی را هم به همراه ندارد، مراجعه به روانشناسان و مشاوران متخصص در حیطه مشکلات جنسی می باشد که بسیار کار آمد تر از دارو درمانی به حساب می آید. متخصصان حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/489ol2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا برخی از خانم‌ها در رابطه جنسی تظاهر به ارگاسم می‌کنند؟ دلایل را بدانید
رابطه جنسی| رابطه جنسی| دانستنی‌های جنسی

 رابطه جنسی برای این افراد ممنوع!/ علت چیست؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

رابطه‌ی جنسی پدر و مادرها بعد از تولد فرزند/ مدیریت این رابطه چگونه باشد؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی|ارضای جنسی زنان