تاریخ انتشار: 1399/10/27 15:55
کد خبر: 46172

پرده بکارت و آنچه باید در مورد انواع پرده بکارت بدانید

پرده بکارت بخشی از اندام تناسلی زنان است که اعتقادات اشتباهی در رابطه با این اندام در بین مردم رایج است. در این مطلب چند واقعیت در مورد پرده بکارت و انواع آن بیان می شود.
پرده بکارت و آنچه باید در مورد انواع پرده بکارت بدانید

منهای ورزش؛ در مورد بکارت چه می دانید؟ گفته می شود که می توان از طریق وجود پرده بکارت به دوشیزه بودن یا نبودن خانم ها پی برد. در برخی اعتقادات و رسم و رسوم نیز بر اساس خونی که بعد از اولین رابطه جنسی از واژن خانم خارج می شود، در مورد دوشیزه بودن وی مطمئن می شوند.

اما گاهی خانم ها بعد از اولین رابطه جنسی هیچ خونریزی ندارند که این اتفاق منجر به سوء تفاهم های زیادی بین زوجین می شود. بسیاری از این فرضیات و باورها در مورد بکارت خانم ها اشتباه است.

بسیاری از بررسی ها ثابت کرده اند که در طی انجام اولین رابطه جنسی همیشه لزوما خونریزی اتفاق نمی افتد و یا اینکه اگر خونریزی مشاهده می شود، حتما نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت نیست. برای بحث و بررسی بیشتر این مسائل در ادامه به هر آنچه باید در مورد پرده های بکارت بدانید اشاره می شود.

 

پرده بکارت چیست ؟

پرده بکارت غشائی است که واژن یک خانم را احاطه کرده است. این پرده دارای یک سوراخ است که از لحاظ اندازه و شکل در خانم های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. پرده بکارت از زمان تولد در بدن خانم ها وجود دارد اما به تدریج و به طور طبیعی همراه با بلوغ و ترشحات واژن فرسوده شده و از بین می رود.

 

پرده بکارت چه شکلی است؟

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد پرده بکارت بدانید این است که این پرده در خانم ها با یکدیگر متفاوت است و به چهار نوع تقسیم می شود:

 

پرده بکارت از نوع معمولی

این نوع یکی از رایج ترین ها در بین خانم هاست که به شکل نیمه ماه است و قسمتی از واژن را پوشانده.

 

پرده بکارت از نوع میکروپرفوره Microperforate hymen

این نوع پرده به طور کامل روی واژن را پوشانده و یک سوراخ خیلی کوچک دارد.

 

پرده بکارت از نوع دو سوراخ یا تیغه دار یا پل دار Septate hymen

در این نوع پرده، غشا دارای دو سوراخ است.

پرده بکارت از نوع بدون سوراخ  Imperforate hymen  

این نوع پرده روی واژن را بدون هیچ سوراخ و منفذی پوشانده است. این نوع بکارت معمولا باعث دل دردهای مداوم شده و درمان آن نیاز به جراحی دارد، بنابراین در سنین پایین شناسایی می شود. عدم وجود سوراخ بر روی این نوع پرده بکارت باعث می شود خون پریودی به راحتی جریان پیدا نکند و منجر به بروز درد می شود.

za4-39442

پرده بکارت

پرده بکارت در خانم ها با یکدیگر متفاوت است و به چهار نوع تقسیم می شود‎

آیا هر خانم می تواند نوع پرده بکارت خود را تشخیص دهد؟

تنها با مراجعه به پزشک می توانید نوع پرده بکارت خود را تشخیص دهید. به علاوه پزشک با انجام معاینه می تواند عدم وجود پرده را نیز تشخیص دهد.

چه عواملی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

همانطور که قبلا هم بیان شد پرده بکارت به مرور زمان و به دلایل مختلف فرسوده شده و از بین می رود، به این ترتیب گاهی در اولین رابطه جنسی پاره نمی شود.

برخی خانم ها نیز ادعا می کنند در اولین رابطه جنسی دچار پارگی بخشی از پرده بکارت شده اند. اجازه بدهید یک مسئله را روشن کنیم. پرده بکارت انعطاف پذیر است و میزان انعطاف پذیری آن نیز در زنان مخلف با یکدیگر متفاوت است که این مسئله باعث می شود فرایند پارگی نیز در زنان یکسان نباشد.

به علاوه پارگی پرده بکارت در اولین رابطه جنسی به میزان زیادی به نوع پرده و عوامل فرسایش آن در طول زمان بستگی دارد.

در مواردی که پرده بکارت بر اثر فرسایش و به تدریج از بین نرفته باشد و میزان انعطاف پذیری آن کم باشد، اولین رابطه جنسی باعث خونریزی خواهد شد. انواعی از پرده بکارت وجود دارند که بسیار شکننده هستند که به راحتی پاره می شوند.

عواملی که باعث پارگی پرده بکارت می شوند، عبارتند از انجام حرکات تند و شدید، برخی ورزش ها (مانند ژیمناستیک، اسب سواری، افتادن های خیلی شدید که بیشترین شدت آن بر روی قسمت پایین بدن است و ...).

انواعی از پرده بکارت نیز انعطاف پذیری خیلی زیادی دارند. این نوع پرده در زمان رابطه جنسی بدون اینکه پاره شوند کش می آیند. اگر بر روی این نوع پرده هیچ سوراخی وجود نداشته باشد برقراری رابطه جنسی برای فرد غیر ممکن خواهد بود و برای رفع مشکل نیاز به جراحی خواهد داشت.

آیا خونریزی تنها زمانی اتفاق می افتد که پرده بکارت پاره شود؟

این که خونریزی زمانی اتفاق می افتد که پرده بکارت پاره شود نیز یکی از مهم ترین و رایج ترین باورهای نادرست در بین مردم است. عوامل زیادی باعث خونریزی یک خانم در اولین رابطه جنسی می شوند، از جمله :

-  اگر در زمان دخول فرد به اندازه کافی تحریک نشده باشد یا از لوبریکانت استفاده نشده باشد، این امر باعث پارگی و سابیده شدن بافت های واژن می شود که خونریزی در پی خواهد داشت.

-  زمانی که برقراری رابطه جنسی با خشونت و حرکات تند همراه است که باعث پارگی بافت های داخل فرج و در نتیجه خونریزی می شود.

-    بر اثر عفونت، گاهی عفونت منجر به خونریزی می شود  

-    بر اثر پارگی پرده بکارت

در خاتمه اینکه بکارت را پرده ای که به مرور زمان از بین می رود یا چند قطره خونی که بر اثر عوامل مختلف از واژن خارج می شوند؛ تعیین نمی کند، بکارت را اعتماد شما به طرف مقابل مشخص می کند.

 

منبع: سیمرغ

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/455o5m

آخرین اخبار