//
کدخبر: ۴۳۳۳۸۶ //
همسان سازی حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان | این بازنشستگان منتظر واریز حقوق باشند

همسان سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است.

خبر خوش برای بازنشستگان | این بازنشستگان منتظر واریز حقوق باشند

به گزارش شما واقتصاد : همسان سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است. 

محمدباقر قالیباف خبر‌های خوبی درباره جلسه ۳ ساعته با مسئولان دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد.

علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: قالیباف در جلسه‌ای ۳ ساعته از موافقت دولت با افرایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق متناسب سازی خبر داده است.

علی دهقان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: پیگیری‌ها باعث شد تا رئیس مجلس جلسه‌ای ۳ ساعته با مسئولان دولت درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داشته باشد.

افزود: این مهم پس از پیگیری‌های حضوری، کتبی و تلفنی فراوان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی وکانون‌های استانی درباره مزد و متناسب سازی با دکتر قالیباف رئیس مجلس انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: دکتر قالیباف جلسه‌ای با حضوراعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشته است به طوری که در این جلسه دولت موافقت خود را با اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده است.

او تصریح کرد: در پی این جلسه به اتفاق آقای اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور و آقای بیات دبیر کانون عالی و عضو هیات امنای تامین اجتماعی دیداری با دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم و در پی آن فرمول پیشنهادی کانون عالی برای دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس طی نامه‌ای مکتوب اعلام شد.

وی با تشکر از عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگان و اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس فرمول پیشنهادی کانون عالی کارگران بازنشسته را به شرح زیر اعلام کرد:

دولت مکلف است که ظرف مدت ۵ سال ضمن تادیه کامل بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی و تعهدات قانونی جاری خود در قبال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید.

سازمان تامین اجتماعی مکلف است از محل منابع در آمدی و نیز وصول مطالبات از دولت نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خود به نحوی که مستمری تعیین شده از صد در صد ضریب سال برقراری بازنشستگی (نسبت مستمری زمان برقراری نسبت به حداقل مزد) کمتر نباشد، اقدام نماید.

آئین نامه اجرایی این حکم ظرف مدت حداکثر سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان