//
کدخبر: ۴۱۸۴۵۷ //
حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان افزایش

شهریور ماه پر پول در انتظار بازنشستگان | واریزی شگفت انگیز از این ماه

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آخرین خبر را درباره وضعیت حقوق بازنشستگان در شهریور ۱۴۰۲ اعلام کرد. بنابرادعاها و اخبار منتشر شده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند انتظار داشته باشند در حقوق شهریور باقیمانده طرح متناسب‌سازی اجرایی شود.

شهریور ماه پر پول در انتظار بازنشستگان | واریزی شگفت انگیز از این ماه

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران  حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است. حقوق بازنشستگان  مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی  حقوق بازنشستگان  همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان  حقوق بازنشستگان  در اواخر هر سال با تنش همراه است.

طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، قرار است قبل از ماه شهریور، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برای رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان، در قوانین بودجه ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ پیش‌بینی شد که در طول این سه سال اعتباری معادل ۱۸ همت به دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری اختصاص پیدا کرد. پس از اجرای دو مرحله همسان‌سازی، حقوق و مزایای بازنشستگان افزایش یافت، در سال ۱۴۰۰ مستمری و حقوق بازنشستگان کشوری ۲۵ درصد افزایش یافت و در سال ۱۴۰۱ نیز یک مرحله همسان‌سازی در کنار افزایش‌های سنواتی انجام شد. ادعا شده است،همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری پیامدهایی برای دو صندوق مربوط به این بازنشستگان داشت و آن‌ها را دچار ناترازی کرد.

در روزهای گذشته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مشکلات و دغدغه‌های این صندوق را میراث شش دهه دانسته و گفته، مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است. نعمت الله ترکی با اشاره به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرده که ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود و دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاشیم با نقد شدن این سهام متناسب‌سازی را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شهریور سال ۱۴۰۲، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

براساس اظهارات ترکی درباره مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، اصلاحات و دریافتی ۶۸۲ هزار نفر در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش انجام شده و امیدواریم که تمام مطالبات سه گروه آموزش و پرورش تا پایان مرداد پرداخت شود. به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری زیرساخت‌های بزرگی در اختیار دارند، با آغاز طرح جدید از مرداد امسال، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌های سفر و بازپرداخت بلندمدت ۸۰ درصد دیگر هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند خواهند شد./

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۴۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان