//
کدخبر: ۴۱۳۴۳۱ //
قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو ۱۰۰ میلیون ریخت | کاهش شدید قیمت خودرو در اولین روز مرداد ۱۴۰۲

قیمت خودرو در اولین روز از مرداد ماه، پس از یک روز استراحت از ابتدای هفته دو باره در فاز نزولی قرار گرفت.

قیمت خودرو ۱۰۰ میلیون ریخت | کاهش شدید قیمت خودرو در اولین روز مرداد ۱۴۰۲

خبرملتقیمت خودرو در دو ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه از خبرملت بخوانید. 

قیمت خودرو در اولین روز از مرداد ماه، پس از یک روز استراحت از ابتدای هفته دو باره در فاز نزولی قرار گرفت. اغلب محصولات نسبت به هفته گذشته دچار کاهش قیمت شدند و برخی دیگر تصمیم به ثبات قیمتی داشتند. اما نکته جالب اینکه امروز در هیچ خودرویی افزایش قیمت به چشم نمی‌خورد و گویی، رنج زدن قیمت‌ها متوقف شده و بازار سرتا سر نزولی است.

به گزارش تجارت نیوز، هر روز که می‌گذرد، اخبار مربوط به آزادسازی واردات خودروهای نو و کارکرده بیشتر و بیشتر مخابره می‌شود و بازار خودرو را بیشتر تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. روز گذشته نیز آخرین خبر مربوطه، ابلاغ قانون واردات خودروهای کارکرده از رئیس مجلس به ریاست جمهوری بود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز برخلاف روز گذشته، روند کاهشی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی تحت تاثیر اخبار آزادسازی واردات، سرتاسر نزولی بود و تعداد انگشت‌شماری از محصولات توانستند دربرابر کاهش قیمت‎‌ها مقابله کنند.

پراید 131 و پراید 111 که از ارزان‌ترین خودروهای ایرانی تلقی می‌شوند، هرکدام به اندازه پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کردند. به این ترتیب پراید 131 به 310 میلیون تومان و پراید 111 به نرخ 320 میلیون تومان رسیده است.

کوئیک دنده‌ای S  نیز نسبت به روز گذشته با 6 میلیون تومان کاهش قیمت همراه است. بنابراین هاچ‌بک اقتصادی سایپا نیز کانال 340 میلیونی را از دست داده و به نرخ 336 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو 207i دنده اتوماتیک با مدل 1400 رکورددار کاهش قیمت در یک روز گذشته بود. این خودرو توانست با 28 میلیون تومان کاهش در یک روز، با قیمت 672 میلیون تومان معامله شود.

تارا اتوماتیک با مدل 1402 نیز از سدان‌های لوکس ایران خودرو به شمار می‌رود که توانست با 9 میلیون کاهش نسبت به روز گذشته توانست به نرخ 765 میلیون تومان برسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

خودروهای مونتاژی نیز با پیروی از روند بازار در اغلب موارد با کاهش قیمت همراه هستند. حتی می‌توان گفت که شدت کاهش قیمت خودروهای مونتاژی بیشتر از محصولات داخلی است.

جک J4 کرمان موتور ارزان‌ترین خودروی مونتاژی کشور محسوب می‌شود که از ابتدای روز توانست با 45 میلیون تومان کاهش قیمت، با نرخ 725 میلیون تومان معامله شود.

جک S5 نیوفیس جزو محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی تلقی می‌شود که با 20 میلیون تومان کاهش قیمت، به نرخ یک میلیارد و 280 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم 5 نفره گروه بهمن نیز یکی دیگر از کراس‌اوورهای پرطرفدار بازار خودروهای مونتاژی است. این کراس‌اوور چینی با 40 میلیون تومان کاهش در یک روز گذشته با نرخ یک میلیارد و 520 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

لاماری ایما از کراس‌اوورهایی محسوب می‌شود که طی یک هفته گذشته کاهش چشم‌گیری تجربه کرد. این خودرو امروز نیز با 100 میلیون تومان کاهش قیمت، توانست با مبلغ یک میلیارد و 780 میلیون تومان معامله شود. به این ترتیب لاماری ایما نسبت به روز گذشته حدود 200 میلیون کاهش قیمت را تجربه کرده است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به دلیل اینکه عوامل اساسی بازار تفاوت آن‌چنانی نداشتند و درباره آغاز واردات خودرو، هر روز اخبار جدیدی مخابره می‌شود، همچنین نرخ دلار بازار آزاد ثابت مانده و خریداری در بازار خودرو پیدا نمی‌شود، پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت‌ها تا نزدیکی قیمت کارخانه ادامه دار باشد و تا زمانی که عوامل مذکور تغییری نداشته باشند، در همان قیمت‌ها ثابت بمانند.

عماد جعفری کارشناس بازار خودرو در گفت و گو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار خودرو از هفته‌های گذشته در رکود بود اما با صحبت‌های آقای رئیسی مبنی‌بر اینکه قیمت‌های شورای رقابت باید به نرخ قبلی باز گردد، بازار را با یک کاهش دیگر همراه کرد. می‌توان گفت قیمت خودروها بسیار پایین آمده و برخی از آن‌ها پایین‌تر از نرخ‌های کارخانه شده است.

وی ادامه داد: در بازار فعلی، سرمایه از آن بیرون کشیده شده و فرصت خوبی برای خرید خودرو است. اما کسانی که به دنبال سود از این بازار هستند، به نظرم دیگر مثل سال‌های گذشته سودآور نبود و مانند بازار سکه و طلا، مناسب آن‌ها نخواهد بود. از طرف دیگر مشاهده می‌شود که با آغاز طرح‌های فروش خودروسازان، مردم دیگر مثل گذشته برای خرید خودرو هجوم نمی‌برند.

جعفری در مورد واردات خودرو افزود: موانع و قوانین غیرکارشناسی که برای واردات خودرو وضع شد، باعث شده که حتی با آغاز روند واردات، باز هم شاهد خودروهای چینی باشیم و خبری از هیوندای، کیا و سایر برندهای معتبر نباشد. اگر قوانین به گونه‌ای اصلاح شود که همه افراد توانایی واردات خودرو را داشته باشند، در آن صورت بازار خودرو باز هم با تغییرات جالبی همراه خواهد بود. اما باید توجه داشت که همچنان مصرفی باقی خواهد ماند.

قیمت خودرو بی‌ام‌و 2 میلیارد می‌شود!

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، آینده قیمت خودرو در ایران را تصویرسازی کرد. 

این نماینده مجلس که در ماه‌های گذشته بارها از مافیای خودرو انتقاد کرده و تأکیدش بر این بوده که با واردات خودرو می‌توان یک ریزش تاریخی در قیمت خودرو ایجاد کرد، در یک گفتگوی اینستاگرامی عنوان کرد در صورت واردات خودروی دست دوم، قیمت خودرو حدود هشت برابر ارزان خواهد شد.

رشیدی کوچی می‌گوید در صورت واردات خودروی کارکرده خارجی، قیمت یک بی‌ام‌و سری 7 مدل 2017 با کارکرد 20 تا 30 هزار کیلومتر، از حدود 25 تا 30 میلیارد تومان به 2 تا 3 میلیارد تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس همچنین می‌گوید مدل سانتافه شرکت هیوندای یا مدل‌های جدیدتر آن با قیمت 700-800 میلیون یا یک میلیارد تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

ویدئوی صحبت‌های این نماینده مجلس را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۴۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان