//
کدخبر: ۴۰۸۸۵۸ //
لرزش دست و پا | چرا بدنم می لرزد | علت لرزش بدن

لرزش بدن در اثر چیست؟ | چه چیزی باعث لرزش بدن می شود؟

لرزش بدن از جمله دست و پا مشکلی است که گاهی به سراغ هر فردی فارغ از سن و سال می‌آید اما این لرزش بدن در اثر چیست و در چنین مواقعی چه کاری باید انجام دهیم؟ اگر شما هم این مشکل را دارید حتما این مطلب را بخوانید.

لرزش بدن در اثر چیست؟ | چه چیزی باعث لرزش بدن می شود؟

بدنم می‌ لرزد ؛ شاید شما هم بارها این جمله را به زبان آورده باشید و یا از نزدیکانتان بارها این جمله را شنیده باشید؛ مشکلی که نمی دانید علت آن چیست و اصلا چرا با این پدیده مواجه می‌شوید.

واقعا لرزش بدن از چیست؟ لرزش زمانی اتفاق می‎افتد که گروه‎های عضلانی بدون هماهنگی و به‎صورت غیرارادی منقبض شوند. در واقع لرزش بدن قابل کنترل نیست و بدون اینکه شما تصمیم به حرکت دادن قسمتی از بدن داشته باشید در آن ناحیه رخ می‌دهد.

از نظر پزشکان، لرزش بدن یک وضعیت پزشکی نیست بلکه یک علامت است. گاهی اوقات هیچ دلیل واضحی برای بروز آن وجود ندارد و گاهی همان لرزش فیزیولوژیک است که توسط یک محرک موقت مانند کافئین یا دارو ایجاد می‎شود. جالب است بدانید که لرزش خفیف در همه افراد وجود دارد و به آن لرزش فیزیولوژیک می‎گویند. این مساله طبیعی است و قابل توجه نیست. بنابراین، لرزش بدن می‎تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. علل عمومی لرزش عبارتند از:

خستگی عضلانی، مصرف بیش ‎از حد کافئین، سطح قند خون پایین، استرس، افزایش سنصدمات بدنی، داروهای تجویزی، ترک الکل، شرایط پزشکی که می‎توانند علت لرزش در عضلات و لرزش داخلی بدن باشند عبارتند از:

آسیب تروماتیک مغز، سکته مغزی، بیماری پارکینسون مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس، اختلال مصرف الکل، پرکاری تیروئید، اضطراب مزمن، کمبود ویتامین

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۸۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان