//
کدخبر: ۴۰۶۸۰۶ //
بیماری‌ های خطرناک | سرطان | بیماری قلبی و عرقی

۴ قاتل خاموش و خطرناک را بشناسید

سالانه بیماری‌هایی که به قاتلان خاموش معروف هستند قربانیان زیادی می‌ گیرند و این موضوع باعث شده تا بیش از هر زمان دیگری متوجه خطر این بیماری ها باشیم.

4 قاتل خاموش و خطرناک را بشناسید

بیماری های معروف به "قاتل خاموش" اصطلاحی است که برای بیماری هایی استفاده می شود که ممکن است برای مدت طولانی بیماری را در بدن حامل خود نهفته داشته باشند و علائم خاصی نشان ندهند. در ادامه، چند بیماری رایج که به عنوان "قاتل خاموش" شناخته می شوند را بررسی می کنیم:

سرطان:

بعضی از انواع سرطان ممکن است به طور مداوم به صورت بیماری خاموش در بدن رشد کنند و تا زمانی که به مراحل پیشرفته تر برسند، علائم خاصی نداشته باشند. مثالهایی از انواع سرطانی که ممکن است به عنوان "قاتل خاموش" شناخته شوند شامل سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان پانکراس و سرطان کلون و رکتوم است.

بیماری قلبی:

بیماری های قلبی مانند بیماری عروق کرونر، آریتمی ها و بیماری های صمام قلبی ممکن است برای مدت طولانی بیشترین بیماری را در بدن حامل خود نهفته داشته باشند. بسیاری از افراد با این بیماری ها تا زمانی که بیماری به مراحل پیشرفته تر برسد، هیچ علائم و نشانه های خاصی ندارند.

دیابت:

دیابت نوع 2 می تواند به عنوان "قاتل خاموش" شناخته شود. افرادی که دیابت دارند، ممکن است سال ها در حالت بیماری نهفته باشند و هیچ علائمی نداشته باشند. اگر بیماری بدون درمان پیشرفت کند، می تواند عوارض جدی ایجاد کند، مانند آسیب به عروق خونی، کلیه ها و اعصاب.

فشار خون بالا:

فشار خون بالا یا هایپرتانسیون نیز می تواند بیماری خاموشی باشد. بسیاری از افراد با فشار خون بالا هیچگونه علائمی ندارند و ممکن است سال ها طول بکشد تا عوارض جدی مانند بیماری قلبی یا مغزی را نشان دهد.

مهم است بدانید که شناخت بیماری های مختلف و انجام معاینات و تست های پیشگیرانه منظم باعث تشخیص زودهنگام و درمان به موقع بیماری ها می شود. از این رو، مراجعه به پزشک و انجام بررسی های منظم برای تشخیص بیماری ها بسیار مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان