//
کدخبر: ۳۹۵۷۸۹ //

یارانه عید فطر | زمان واریز یارانه عید فطر + مبلغ و جزئیات

همزمان با نزدیک شدن به عید فطر، خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر احتمال واریز یارانه نقدی عید فطر. اما آیا یارانه عید فطر در راه است؟

یارانه عید فطر | زمان واریز یارانه عید فطر + مبلغ و جزئیات
یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

یک هفته تا عید فطر باقیمانده است و برخی از رسانه‌ها مساله واریز یارانه عید فطر را مطرح کرده‌اند. یارانه مناسبتی که تاکنون هیچ کدام از مقامات مسئول آن را تایید نکرده است. برای همین بعید است که دولت بخواهد به مناسبت عید فطر به مردم یارانه مناسبتی بدهد.

از زمان شیوع کرونا در ایران دولت در چندین نوبت به حساب سرپرستان خانوارها یارانه‌های مناسبتی مانند یارانه ۲۲ بهمن، یارانه نوروز و یارانه رمضان واریز کرد.

از آن زمان تاکنون هر بار در آستانه این مناسبت‌ها برخی شایعات درباره واریز یارانه مناسبتی مطرح می‌شود. اما مشخصا تا کنون هیچ مقام مسئولی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا وزارت کار، واریز یارانه عید فطر را تایید نکرده است و هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

تنها خبری که درباره واریز یارانه‌های مناسبتی مطرح شد، واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به حساب ایتام زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی است.

دو روز قبل بود که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که به مناسبت شهادت امام علی (ع) مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کل کشور واریز می‌شود.

به عبارتی تنها یارانه واریزی مناسبتی یارانه ۶۰۰ هزار تومانی است که به ایتام تحت پوشش این دو نهاد پرداخت شده است و واریز یارانه دیگری در دستور کار نیست.

واریز یارانه 1 میلیونی برای این دهک ها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک گفت: رزمایش کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت شب‌های قدر و ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) با توزیع 730بسته معیشتی در شهرستان خور و بیابانک برگزار شد.

عماد بهرامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع)  اظهار داشت: رزمایش کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های  معیشتی  با عنایت به فرمان مقام معظم رهبری و به مناسبت شب‌های قدر و ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در شهرستان خور و بیابانک برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولین شهرستان برگزار شد ۷۳٠ بسته معیشتی شامل ۱۱ قلم کالا بین نیازمندان و اقشار محروم  توزیع شد.

بهرامی با بیان این‌که ارزش هر بسته معیشتی بیش از ۱ میلیون تومان است گفت:  پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی توزیع این بسته‌ها را بر عهده دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک بیان کرد: دستگیری از مستمندان همواره از سوی بزرگان دین مبین اسلام توصیه شده و علاوه بر آن جزو دستورات دینی است تا جایی که در قرآن کریم در هرجایی که به اقامه نماز دستور داده شده، به دنبال آن به پرداخت زکات و کمک به دیگران نیز اشاره شده است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت رسول اکرم (ص) نیز در خطبه شعبانیه این‌گونه فرموده است که با تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان، تشنگی و گرسنگی روز قیامت را بچشید و به فقرا و نیازمندان کمک بدهید.

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی به این خانوارها

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی در بین بیماران صعب‌العلاج و نیازمند این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وفا عسگری در این زمینه اظهار کرد: با همت گروه‌های جهادی و جوانان بسیجی که در جامعه پزشکی استان مشغول فعالیت هستند، ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با همت جهادگران سلامت‌محور سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی و همزمان با ماه مبارک رمضان، این بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

عسگری ارزش مادی هر بسته را بیش از یک میلیون تومان عنوان کرد، گفت: در هر بسته مرغ، رب گوجه‌فرنگی، برنج، روغن، ماکارونی و حبوبات گنجانده شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای تهیه این اقلام بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، ادامه داد: این اقلام در بین خانواده‌های نیازمند که از بیمار صعب‌العلاج پرستاری می‌کنند، توزیع شد؛ در غربالگری تیم‌های جهادی سلامت‌محور سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی، خانواده‌های فوق شناسایی شده است.

وی محل تأمین اعتبار برای اقدام در این زمینه را فرماندهی سپاه شهدای استان و خیرین عنوان کرد، گفت: گرچه شیوع ویروس کرونا سلامتی مردم را دچار مخاطره کرد، ولی یک سنت همیشگی و بسیار زیبا در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه شکل گرفت، که همچنان پابرجاست.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۷۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان