//
کدخبر: ۳۸۵۸۴۳ //

دوران نامزدی مهم است یا خیر؟ دلایل را بدانید!

دوران نامزدی فرصتی است که دو نفر به شناخت بهتری از هم برسند و تصمیم بگیرند که آیا توانایی سازگاری و زندگی زیر یک سقف را دارند یا خیر.

دوران نامزدی مهم است یا خیر؟ دلایل را بدانید!
به گزارش فرتاک نیوز،

داشتن دوران نامزدی، رسمی است که مدت زمان زیادی به فراموشی سپرده شده بود ولی دوباره ، مقبولیت خود را بین خانواده های ایران پیدا کرده است.

دوران نامزدی به زوجین کمک میکند تا قبل از عقد ازدواج به شناخت درستی از هم برسند و در صورت نداشتن تفاهم بدون خط خطی شدن شناسنامه از هم جدا شوند و کارشان به اختلافات زناشویی و طلاق نکشد.

شاید خیلی از افراد این دوره را زیاد مهم ندانند ولی اکر میخواهید زندگی بهتری را تجربه کنید و از انتخابتان مطمئن شوید بهتر است این دوره را جدی بگیرید.

متاسفانه بعضی خانواده پیش فرضشان از دوره نامزدی این است که حتما دختر و پسر باید بعد از اتمام نامزدی ازدواج کنند در صورتی که دوران نامزدی قبل از خوانده شدن خطبه عقد و به جهت شناخت بهتر دو نفر از هم است تا با نقاط ضعف و قوت و میزان هماهنگی با یکدیگر آشنا شوند و برای ادامه رابطه با عقد ازدواج یا به هم زدن نامزدی تصمیم بگیرند. 

دوران نامزدی به جوانان کمک میکند از اشتباهاتی که قرار است در آینده دچار شوند ، اجتناب کرده و با مسئولیت پذیری بیشتری زندگی خود را بسازند.

فواید داشتن دوران نامزدی

دوران نامزدی ، فاصله بین خواستگاری تا عقد است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید تا مبادا با چشم بسته وارد زندگی با کسی شوید که هماهنگی لازم با شما را ندارد. 

بهتر است دوران نامزدی بین 6 – 9 ماه ادامه داشته باشد و دختر و پسر حداقل 9 هزار ساعت در این دوران مکالمه مفید و رو در رو داشته باشند و برای رفت آمد به اماکن عمومی با یکدیگر آزادی لازم را از طرف خانواده داشته باشند تا بتوانند با زیر و بم روحیات ، اخلاق و شخصیت یکدیگر و عادت های ناپسند احتمالی آشنا شوند.

اگر بتوانید از دوران نامزدی به خوبی استفاده کنید ، ازدواج موفق تری را تجربه خواهید کرد. 

اگر در این دوران نتوانید با طرف مقابل و رفتارهایش کنار بیایید میتوانید از ازدواج منصرف شده و صبر کنید تا فردی مناسب تر پیدا کنید.

آسیب های جدا شدن در دوران نامزدی در حد دلتنگی و ناراحتی موقتی است و در مقابل آسیب های طلاق به قدری ناچیز است که به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. 

گاهی اوقات جوانان با موانعی بر سر راه ازدواجشان روبرو هستند از جمله سربازی یا شغل مناسب ، در این شرایط میتوان با نامزدی، هم خیالتان از بابت همسر آینده تان راحت باشد و هم برای آماده شدن شرایط صبر نمایید و تلاش مضاعف داشته باشید.

دوران نامزدی برای آشنایی بیشتر 

وجود دوران نامزدی در ازدواج های سنتی بسیار مهم است. اگر دختر و پسر بدون بدست آوردن شناخت از یکدیگر ازدواج کنند ، مشکلات زیادی برای آینده آن ها بوجود خواهد آمد. در دوران نامزدی ، فرصت کافی برا معاشرت و بررسی اخلاق یکدیگر وجود دارد. 

معاشرت در در دوران نامزدی باید به قدری زیاد و در موقعیت های گوناگون باشد که دیگر دختر و پسر توان نقش بازی کردن نداشته باشند و خود واقعیشان را بروز بدهند ، در این شرایط دو نفر بهتر میتوانند اخلاق و رفتار طرف مقابل را ببینند و متوجه خواهند شد آیا توانایی سازگاری با هم  و زندگی زیر یک سقف و گرفتن تصمیم های مشترک را دارند یا خیر. 

افزایش محبت در دوران نامزدی

اغلب کارشناسان معتقدند که دوران نامزدی در صورتی که دو نفر تفاهم لازم برای ازدواج را داشته باشند باعث می شود که عشق و محبت بین آن ها افزایش پیدا کند. 

یکی از معضلاتی که بعد از ازدواج های سنتی پیش می آید ، برقراری رابطه جنسی قبل از ایجاد محبت و علاقه است ، برقراری زودتر از موعد رابطه جنسی باعث توقف رشد دلبستگی و احساس علاقه بین زوجین می شود.

برای این که دو نفر از نظر از احساسی به هم وابسته شوند حداقل 6 – 9 ماه معاشرت لازم است  که دوران نامزدی این امکان را برای شما فراهم میکند.

درست است که در دوران نامزدی تمام رفتارهای شما روی تصمیم فرد مقابل تصمیم میگیرد ولی به این معنا نیست که بخواهید همیشه در بهترین حالت خود باشید چون مسلما بعد از ازدواج هم نمیتوانید همیشه بهترین  باشید و مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد. 

دوران نامزدی و رسیدن به استقلال شخصیتی

مستقل شدن زوجین صرفا از نظر مالی نیست و مستقل شدن از نظر معنوی و احساسی هم ، اهمیت بسیار زیادی دارد. ایجاد استقلال عاطفی در دوران نامزدی یکی از مهم ترین فواید آن است. در این دوران افراد برای آینده برنامه ریزی می کنند و به دنبال ساختن زندگی بهتری با هم هستند. 

از سوی دیگر در این دوران به خوبی متوجه وابستگی طرف مقابل به خانواده اش خواهید شد ، عدم استقلال شخصیتی یکی از مشکلات بزرگ در مسیر ازدواج است ، دختر و پسری که وابسته به خانواده اند و تمام حرفها و مشکلاتشان به خصوص در رابطه عاطفی و خصوصی را با آنها درمیان می گذارند و بر اساس نظرات آنها تصمیم می گیرند نمیتوانند یک زندگی مستقل برای خودشان داشته باشند.

اصول رفتاری در دوران نامزدی

حفظ احترام و ارزش یکدیگر در دوران نامزدی باعث می شود در آینده زندگی بهتری داشته باشید. 

تمام رفتارهای شما و خانواده تان در دوران نامزدی در ذهن طرف مقابل حک خواهد شد بنابراین سعی کنید به بهترین شکل ممکن با نامزدتان رفتار کنید تا خاطرات خوبی از شما در ذهنش بماند.

به توصیه افراد سمی که میگویند به نامزدتان بی توجهی کنید ، پر رو می شود ، گوش ندهید ، شما باید تمرکز توجهتان را به نامزدتان بدهید. چه برای شناخت و چه برای ابراز محبت . 

در این دوران نیازی به خرید کادوهای گران قیمت نیست ولی بهتر است هر از گاهی نامزدتان را با هدیه سورپرایز کنید تا نسبت به شما و  زندگی پیش رو دلگرم تر شود.

در این دوران کتاب ها و مقالات و دوره های آموزش مرتبط با همسرداری و روش برخورد با جنس مقابل را مطالعه کنید و اطلاعاتتان را افزایش دهید تا کمتر دچار سوتفاهم شوید و با دید بازتر و منطقی تر به رابطه خود نگاه کنید.

دوران نامزدی این شانس را به شما میدهد که با فردی مناسب ازدواج کنید اگر چشم و ذهنتان را به خوبی به کار نگیرید ممکن است وارد ازدواج با فردی نامتناسب شوید که با ناراحتی ها و درگیری های زیادی همراه خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان