//
کدخبر: ۳۳۰۱۷۶ //

شبکه العالم « از قلب طبیعت» می گوید

باغات زیبای مرکبات در شمال کشور در مستند «از قلب طبیعت» با نام عربی «من قلب الطبیعة» از آنتن شبکه العالم به تصویر کشیده می شود.

شبکه العالم « از قلب طبیعت» می گوید
به گزارش فرتاک نیوز،

کشور عزیزمان ایران به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی جزو معدود کشورهای دنیاست که قابلیت های بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و از نظر تنوع تولیدات محصولات باغی، چهارمین کشور دنیا پس از کشور‌های چین، ترکیه و آمریکا است و از آن می‌توان به عنوان بخشی از استراتژی توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزی و باغداری توجه بیشتری نشان داد.

از اینرو دوربین شبکه العالم به سراغ طبیعت زیبا و باغات مرکبات استان مازندران در اطراف شهر ساری رفته و ضمن نمایش زیبایی های آن به تشریح بخش کشاورزی و باغداری این استان و نیز میزان تولیدات و چگونگی صادرات آن پرداخته است.

در مستند « از قلب طبیعت» اشاره خواهد شد که استان مازندران با دارا بودن ۲۲۰هزار هکتار شالیزار و ۱۲۰هزار هکتار باغ و تولید حدود ۸میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی، قطب مهم عرصه کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

همچنین در گفت و گو با باغداران و تولید کنندگان بیان خواهد شد؛ این استان حدود هفت درصد کل سطح زیر کشت محصولات سالانه و دائمی کشور را به خود اختصاص داده است که این توانمندی می‌تواند زمینه مناسبی برای افزایش صادرات غیرنفتی کشور باشد.

مستند «از قلب طبیعت» به تهیه کنندگی محمد معین مقامی، اجرای محمد باقر حیدری و تصویر برداری جلیل قزوینه و امیرحسین نائینی، 16 آبان ساعت 21 به وقت تهران به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان