//
کدخبر: ۲۳۹۰۲۱ //
نماینده رودبار:

حیات شبکه های برون مرزی رسانه ملی به هماهنگی دستگاه ها بستگی دارد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه شبکه های برون مرزی در چارچوب مشخصی که برای آن تعریف شده است تاکنون عملکرد موثری داشته اند، خاطر نشان کرد: حیات شبکه های برون مرزی در شرایط حساس کنونی به هماهنگی بیشتر دستگاه ها با هم نیاز دارد.

حیات شبکه های برون مرزی رسانه ملی به هماهنگی دستگاه ها بستگی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

منوچهر جمالی سوسفی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه شبکه های برون مرزی در چارچوب مشخصی که برای آنها تعریف شده است، تاکنون عملکرد موثری داشته اند، خاطر نشان کرد: حیات شبکه های برون مرزی در شرایط حساس کنونی به هماهنگی بیشتر دستگاه ها با هم نیاز دارد و از نظر اعتبارات باید شرایط بهتری برای این شبکه ها مهیا گردد. کار رسانه ای پر هزینه است، آن هم در شرایطی که شبکه های خارجی از تمام امکانات برای حضور در سپهر رسانه بهره مند هستند.

وی مهم ترین رسالت شبکه های برون مرزی صداوسیما را آگاهی بخشی عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق و درست از جمهوری اسلامی ایران، مهم ترین کاری است که شبکه های برون مرزی باید آن را انجام دهند. ایران کشوری بزرگ، پهناور و قدرتمند است. این کشور بزرگ با توانمندی ها مردم خوب و بزرگوار، تاریخش و داشته هایی که در بخش های مختلف دارد، هر چه قدر به دنیا معرفی شود باز هم کم است. حتی این معرفی می تواند منجر به این شود که در بخش گردشگری برای کشور ایران جاذبه ایجاد کند. گردشگر وقتی به ایران سفر می کند می بیند که آنچه در رسانه های جهان علیه ایران گفته می شده تنها یک فضا سازی رسانه ای بوده است، این می تواند بزرگ ترین تبلیغ برای کشور باشد.

جمالی سوسفی افزود: این هنرمندی صدا و سیما است که با استفاده از عنصر رسانه بتواند گردشگران را از سراسر دنیا به ایران جذب کند و پیام ملت ایران و انقلاب اسلامی را به گوش آنان برساند. جذب گردشگر از ظریف ترین کارهایی است که یک رسانه می تواند انجام دهد آن هم در شرایطی که تمام هجمه ها و فشار های رسانه ای غرب متوجه کشور ما است.

وی درباره نقش شبکه های برون مرزی در دیپلماسی عمومی گفت: ایجاد ارتباط مردم جهان با یکدیگر دیپلماسی عمومی را شکل می دهد. وقتی دیگران را به کشور جذب کنیم، ترس آن ها نسبت به ایران از بین می رود، چراکه در شبکه های معاند وارونه نمایی می شود.کسانی که به ایران سفر کرده اند این اطلاعات را به دیگران نیز منتقل می کنند و فضاها علیه جمهوری اسلامی شفاف می شود.

این نماینده مجلس با توجه به نقش و اهدافی که شبکه های برون مرزی دنبال می کنند، درباره لزوم تخصیص بودجه مستقل برای این شبکه ها گفت: هدف، توانمندی رسانه ملی به صورت کلان است. هدف این است که صدا و سیما در سر جمع یک توانمندی مطلوب برای ماموریت هایش داشته باشد و وظایف و کارهایی را که به عهده دارد با استفاده از بنیه مالی که به آن اختصاص داده می شود، پیش ببرد. اگر رسانه ملی توانمندی لازم را داشته باشد می تواند زیر مجموعه هایش را نیز حمایت کند، مسئولان رسانه ملی باید در این زمینه تلاش کنند و بودجه شبکه های برون مرزی را افزایش دهند تا بتوانند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی درباره اولویت برنامه سازی شبکه های برون مرزی به عنوان دیپلماسی رسانه و اهمیتی که برای جمهوری اسلامی در این زمینه دارند، گفت: ابتدا باید اهدافی که این شبکه ها دنبال می کنند مورد بررسی قرار بگیرد. من فکر می کنم باید آنچه که به سود و نفع کشور، مردم و کلیت نظام است در اولویت قرار گیرد. شبکه های برون مرزی باید منافع کشور، نظام و انقلاب را در نظر بگیرند و منافع مردم را در این بخش به خوبی لحاظ کنند. لذا باید حمایت جدی از این شبکه ها مدنظر باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان