//
کدخبر: ۲۱۰۴۰۹ //
این هفته در هیسپان تی وی؛

ثبت لحظه ای وحشتناک در دوربین زامیت لوپی

برنامه «عکس های تکان دهنده» که هر هفته از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش می‌شود، در این قسمت به عکس تکان دهنده دارین زامیت لوپی از حادثه غرق شدن حدود ۱۷۰ مهاجر در دریای مدیترانه در سال 2017 می پردازد.

ثبت لحظه ای وحشتناک در دوربین زامیت لوپی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از هیسپان تی وی، ماجرای این عکس به زمانی برمی گردد که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از احتمال غرق شدن حدود ۱۷۰ مهاجر در دریای مدیترانه در سال 2017 خبر داد. نیروی دریایی ایتالیا گزارش داد که یک قایق با ۱۱۷ نفر مسافر در سواحل لیبی غرق شده است. یک هلیکوپتر نیروی دریایی ایتالیا موفق به نجات سه مسافر قایق شد. این سه نفر - دو سودانی و یک گامبیایی - به مقامات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفتند که قایق ۱۲۰ نفر مسافر داشت که امیدوار بودند به اروپا برسند. مقامات در اسپانیا و مراکش اذعان کردند که یک قایق دیگر با ۵۳ مسافر چند روز پیش از این ماجرا در دریای آلبوران واقع در غرب مدیترانه ناپدید شده است. فیلیپو گراندی، کمسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، خواهان آن شد که کشورهای برای نجات جان مهاجران در دریا از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.

دارین زامیت لوپی یکی از این لحظات وحشتناک را با دوربینش ثبت کرد که انعکاس فوق‌العاده‌ای در جهان داشت و جزو عکس های برتر رویترز در سال 2017 شد و توجه دنیا را به وضع اسفناک مهاجران آفریقایی جلب کرد. عکاس این عکس می‌گوید: «پنج هفته را در کشتی ایستگاه امداد دریایی مهاجران گذراندم. آن‌ها به جست‌وجو و نجات مهاجرانی می‌پرداختند که در دریای مدیترانه گرفتارشده بودند. شروع تعطیلات عید پاک بود که با یک قایق به سواحل لیبی رفتیم تا 134 آواره‌ای را که در دریا گرفتارشده بودند، نجات دهیم. آوارگان را سوار بر قایق کردیم و من آماده عکاسی از آن‌ها شدم. ناگهان یکی از مهاجران که بر روی قایق ایستاده بود تعادل خود را از دست داد و مانند دومینو یک‌به‌یک مهاجران نیز تعادل خود را از دست دادند و تعدادی از آن‌ها به آب افتادند».

«عکس های تکان دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی و به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی به صورت زبان‌گردانی، روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۴۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان