//
کدخبر: ۱۷۵۹۱۱ //
مستندی از سازمان هنری اوج:

زندگی «آشوریان در ایران» از نگاه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «آشوریان در ایران» (Assyrians in Iran) به زندگی پیروان این اقلیت دینی در ایران می پردازد.

زندگی «آشوریان در ایران» از نگاه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

این مستند از مجموعه مستند هفت قسمتی «وطنم» به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی تبار و کارگردانی هادی داوودآبادی، محصول سال 2017 سازمان هنری رسانه‌ای اوج و با محوریت ادیان، مذاهب و اقلیت‌ها در ایران است.

مستند «آشوریان در ایران» با نمایش مراسم آیینی اقلیت مذهبی آشوریان ایران شروع می شود و در ادامه از زبان یکی از آن ها به معرفی تاریخچه این قوم و حضور چند هزار ساله آن ها در ایران به ویژه در منطقه ارومیه کنونی می پردازد.

این اثر با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز پیروان این مذهب با مسلمانان در ایران، معاشرت و روابط اجتماعی آنها با پیروان سایر ادیان را به تصویر می کشد.

در ادامه ضمن مروری بر زبان و خط آشوری، نگاهی به آداب مذهبی و عبادی آشوری مانند روزه داری و دعا و معرفی نام آوران آشوری ایرانی به ویژه در رشته های ورزشی مانند بوکس و وزنه برداری صورت می گیرد.

«آشوریان در ایران» در پایان به بیان واقعیت های تاریخی زندگی آشوریان در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، سوریه و عراق از زبان استاد آشوری دانشگاه ارومیه پرداخته است. به اذعان این استاد دانشگاه، ایران همواره در طول تاریخ، امن ترین و بهترین منطقه برای زندگی پیروان اقلیت آشوری بوده است.

مستند «آشوریان در ایران» در دو قسمت 25 دقیقه ای، 7 و 8 فروردین ماه ساعت 05:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این مستند در چهار نوبت 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۹۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان