//
کدخبر: ۱۷۱۳۱۹ //

راه اندازی سامانه شفاف سازی در سازمان بهزیستی کشور

دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان کرمانشاه، اظهار داشت: با دستور وزیر رفاه شفاف سازی امور سرلوحه کار ما بوده و در حال حاضر ستاد و سامانه شفاف سازی در سازمان بهزیستی کشور شکل گرفته است.

راه اندازی سامانه شفاف سازی در سازمان بهزیستی کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

وی افزود: اگر افراد به این ستاد و سامانه مراجعه کنند شاهد تمام قراردادها، تفاهم نامه و برنامه های سازمان در سطح کشور و استان ها خواهند بود که در حال حاضر بیش از 16 هزار قرارداد در منظر دید عزیزان است و علاوه بر این مشخصات تمام 40 هزار مرکز تحت نظارت و همچنین نوع مشارکت های مردمی به سازمان قابل مشاهده است که این اقدام به منظور اطمینان بخشی بهتری برای افراد ایجاد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به خدمات دولت الکترونیک برای رفاه حال مددجویان اشاره داشت و افزود: در دولت الکترونیک پرداخت مستمری ها به صورت الکترونیک روی کارت مددجویان انجام می شود و با توجه به انتقادی که در فضای مجازی از توزیع سبدحمایتی بین افراد شد باید گفت که افراد با حفظ بالاترین کرامت انسانی کالاهای خود را می توانند از بهترین فروشگاه ها خریداری کنند.

دکتر قبادی دانا تصریح کرد: در ماه جاری پرداخت مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان، سالمندان به طور الکترونیکی با نرخ مصوب سال 97 انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، در شرایط سخت اقتصادی هستیم و بودجه سال 97 سازمان بهزیستی با برآورد 4 هزار و 700میلیارد تومان نوشته شد اما چیزی در لایحه بودجه آمد رقم 2 هزار و 40 میلیارد تومان بوده یعنی اگر کل این بودجه 100 درصد تخصیص می‌یافت که نیافته است، شاهد 100 دردصدی تسریع عمل به تعهدات قانونی بودیم.

وی ضمن تشکر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفندماه 96 تصویب و رئیس جمهور در اردیبهشت 97 آن را ابلاغ کردند که بدون یک مخالفی در مجلس توسط نمایندگان به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: برآورد سازمان بهزیستی برای اجرای این قانون در سال 12 هزار و 500 میلیارد تومان بوده اما چیزی در لایحه بودجه داریم با مشکلات دولت یک هزار و 100 میلیارد تومان یعنی کمتر از 10 درصد مبلغی که مورد نیاز برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است.

به گفته وی، با در خواست که از نمایندگان داشتیم مبلغ یک هزار میلیارد تومان دیگر برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب شد که این مبلغ در دو آیتم مستمری افراد دارای معلولیت و حق پرستاری به کارت آنها واریز می شود.

دکتر قبادی دانا بر انجام اقدامات پیشگیرانه به عنوان اولویت کاری سازمان بهزیستی تاکید و گفت: باید موتور تولد افراد معلول در کشوو متوقف شود واین امر با انجام آزمایشات ژنتیک، مشاوره های قبل ازدواج، آگاه سازی و حساس سازی مردم  محقق می شود و دیگر نباید شاهد خانواده های دارای چندمعلول باشیم

وی همچنین از وجود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار نفر مستمری می گیرند و تعداد مددجویان تحت پوشش در استان کرمانشاه 145 هزار نفر است که 35 هزار نفر مستمری می گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مسکن مددجویان تحت پوشش، گفت: تا سال 85 تعداد 600 واحد مسکن به مددجویان تحت پوشش واگذار شد که پس از با اقدامات صورت گرفته امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعداد واگذاری مسکن مدجویان به 103 هزار واحد رسید که 67 هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

دکتر قبادی دانا همچنین از گفت: 113 هزار خانوار مددجویی در نوبت دریافت مسکن به سر می برند.

این مسئول، انعقاد تفاهم نامه با ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص کاهش اعتیاد و مراکز ماده 16، رفع بیمه معلولان و شیرخواران مجهول الهویه و انعقاد تفاهم نامه با بیمه سلامت، اجرای نهضت مناسب سازی محیط و مسکن معلولان در روستاها و شهرها با کمک دانش آموزان و دانشجویان همراه بسیج سازندگی را از دیگر اقدامات مهم در دست اقدام سازمان بهزیستی عنوان کرد.

وی در پایان یادآور شد: حق معلول این است که با جامعه حرف بزند و سرپناه داشته باشند و دکتر رضوان مدنی به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان باید در سطح استان مطالبه گر نیازهای این افراد باشند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان