//
کدخبر: ۱۶۳۳۲۴ //

بررسی نقش آمریکا در تحولات سیاسی ونزوئلا در «مناظره باز» کانال بالکان شبکه سحر

برنامه زنده «مناظره باز»(Open Debate ) کانال سحر بالکان، امشب نقش آمریکا را در تحولات سیاسی ونزوئلا واکاوی می کند.

بررسی نقش آمریکا در تحولات سیاسی ونزوئلا در «مناظره باز» کانال بالکان شبکه سحر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در این برنامه تشریح می شود که چگونه دولت های آمریکا در طول سالیان اخیر با اقدامات ضد ونزوئلایی خود، باعث بحران سیاسی و اقتصادی فعلی این کشور شده اند.

در پی ناآرامی های اخیر در ونزوئلا  که برخی آن را کودتای مخالفان ضد دولت قانونی ونزوئلا توصیف کردند، آمریکا در اقدامی عجولانه ازمخالفان حمایت کرده و اعلام کرد یک چهره مخالف این کشور را که تنها سی و پنج سال سن دارد و درس خوانده آمریکا است، به عنوان رئیس جمهور به رسمیت می شناسد و دیگر هیچ تعاملی با دولت قانونی کاراکاس نخواهد داشت.

با بررسی مجری برنامه درمیابیم، اسنادی که در روزهای اخیر منتشر شد نشان داد که آمریکا از مدت ها قبل از این فرد حمایت های مالی می کرده است. کشورهای اروپایی هم با همراهی با آمریکا به دولت مادورو هشت روز فرصت دادند که زمینه را برای برگزاری انتخابات در این کشور آماده کند. شورای امنیت  برای بررسی وضع ونزوئلا،  نشستی برگزار کرد. مخالفت روسیه و چین باعث شد طرح دولت ترامپ در قبال تحولات ونزوئلا تصویب نشود. وزیر امورخارجه ونزوئلا در مقر سازمان ملل ضرب ‌الاجل هشت روزه‌ای که کشورهای اروپایی برای برگزاری انتخابات تعیین کرده بودند را رد کرده و در عین حال آمادگی کاراکاس را برای مذاکره با دولت آمریکا اعلام کرد.

بینندگان برنامه، این بحث و بررسی مهم را در «مناظره باز» امشب یکشنبه 7 بهمن ماه با اجرای عادل حاجی محمدویچ دنبال می کنند.

تهیه کننده برنامه «مناظره باز»، امیر فکری و مترجم همزمان این برنامه ارناد پانجیچ است.

 این برنامه روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه در ساعت 22 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه به روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر می رود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان