//
کدخبر: ۱۵۰۰۳۵ //

تامین امنیت کودکان با استفاده از فناوری های نوین در «گزارش های برتر» این هفته کانال اردوی شبکه سحر

در برنامه این هفته «گزارش های برتر» کانال اردوی شبکه سحر، فناوری جدید برای تامین امنیت کودکان بررسی می شود

تامین امنیت کودکان با استفاده از فناوری های نوین در «گزارش های برتر» این هفته کانال اردوی شبکه سحر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در این قسمت می بینیم که دولت انگلیس مبلغ یک و نیم میلیون پوند معادل دو میلیون و صد هزار دلار برای تامین اعضای مصنوعی و پیوندی موردنیاز کودکانی اختصاص داده است که یک یا چند عضو بدن شان را به علت مصدومیت یا بیماری از دست داده اند.

با صرف این کمک مالی دولت این امکان برای صدها کودک و نوجوان انگلیسی فراهم خواهد شد که اعضای مصنوعی موردنیازشان را دریافت کنند و همچون کودکان دیگر فرصت مشارکت در فعالیت های ورزشی برای آنها هم فراهم خواهد شد.علم و فن آوری سرگرمی و بازی های مختلف را برای بچه هایی که یک یا چند عضو بدن شان را از دست داده اند ممکن ساخته اند.

سپس خواهیم دید در آمریکا، در نمایشگاه فن آوری های مدرن در لاس وگاس ، یک شرکت مستقر در نیویورک حسگری را به نمایش گذاشت که والدین می توانند این حسگر را به کفش های فرزند خردسال شان وصل کنند و زمانی که فرزندشان از آنها دور می شود این حسگر به آنها اعلام کند. در ساخت و طراحی این حسگر از فن آوری موسوم به بیکان استفاده شده است که مکان یابی بسیار دقیق تر از مکان یاب جی پی اس است.

«گزارش های برتر» سری هم به روسیه می زند و شرکتی را می بینیم  که با هزینه ای کم اعضای مختلف بدن را به شکل مصنوعی می سازد و در اختیار کودکانی قرار می دهد که با نقص عضو به دنیا می آیند. این اقدام شرکت مذکور باعث شده است که وضع زندگی بسیاری از این نوع کودکان به شکل چشمگیری بهبود بیابد. این شرکت می تواند اعضای مصنوعی را با فن آوری چاپ سه بعدی بسازد که این نوع اعضای مصنوعی ساخت این شرکت کیبی نامیده می شوند. همچنین  آنها می تواند اعضای مصنوعی هوشمند را طراحی کند که بر اساس دستورات مغز عمل می کنند  که این نوع اعضای مصنوعی استرادیواری نامیده می شوند.

در انتها در ژاپن پرورش کودکان دیجیتالی بررسی خواهند شد. در این کشور در دوره های آموزشی پیش دبستانی تبلت هایی در اختیار بچه ها قرار داده می شوند و هدف آماده سازی بچه ها برای ورود به عصر دیجیتال است. بر اساس برنامه آموزشی در این مرکز آموزش پیش دبستانی در ژاپن، زمان نقاشی بچه ها باید نقاشی بکشند اما به جای آن که از مدادرنگی استفاده کنند انگشتان کوچک آنها بر روی تبلت های آْی پاد فشار می آورد تا با این امکانات جدید نقاشی بکشند. بچه ها به جای آن که اسامی خود را بنویسند از خود یک عکس می گیرند تا بیانگر هویت آنها باشد.

در بخش اپلیکیشن، اپ سایلنت منیجر (Silent Manager) معرفی می شود. به لطف این اپ، خواهید توانست به صورت کامل به سایلنت گوشی خود دسترسی داشته باشید. Silent Manager Full Unlocked عنوان ابزاری ساده و بسیار کم حجم برای مدیریت حالت سکوت است. به وسیله این ابزار بسیار ساده و کم حجم قادر خواهید بود به صورت کاملا متفاوت حالت سایلنت را مدیریت و آن را برای برخی از مخاطبین خود فیلتر و یا آزاد نمایید ؛ به گونه ای که دیگر تماس ها و پیام های مهم را از دست ندهید.

این مجله تصویری فناوری، با تهیه کنندگی آرام صراف و اجرای عظیم رضوی، هر سه شنبه در ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال اردو می رود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان