//
کدخبر: ۱۴۹۵۴۷ //
شبکه العالم راویت می کند ؛

بررسی زندگی شهید دکتر محمد جواد باهنر

شبکه العالم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در قالب مستند به بازخوانی زندگینامه شخصیت های موثر انقلاب اسلامی می پردازد.

بررسی زندگی شهید دکتر محمد جواد باهنر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند امروز شبکه العالم به بررسی زندگی شهید دکتر محمد جواد باهنر اختصاص دارد.

این مستند با نام «رئیس الوزراء الشهید» در قالب روایی، با انجام مراحل تحقیق و با استفاده از تصاویر کمتر دیده شده زندگی شهید باهنر از تولد تا شهادت را به تصویر می کشد. همچنین تصاویر مربوط به دوران نوجوانی و جوانی وی با حضور بازیگر و بکارگیری تکنیک های تدوین و تصویربرداری بازسازی شده است.

در این مستند همچنین محمد رضا باهنر برادر شهید محمد جواد باهنر به بیان جنبه های مختلف زندگی این شهید در دوره های مختلف می پردازد.

در این مستند می بینیم که شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب در مسئوولیت‌های عضویت در شورای انقلاب، نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان ، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش وپرورش در کابینه شهید رجایی به نحو شایسته‌ای انجام وظیفه کرد و بالاخره پس از انتخاب به عنوان نخست‌وزیر توسط شهید رجایی طولی نکشید که این دو مبارز انقلاب در هشتمین روز از شهریورماه 1360 با انفجار بمب در ساختمان نخست وزیری به شهادت رسیدند.

نویسندگی و تهیه کنندگی این مستند بر عهده محمد معین مقامی است و مصطفی فردوسی زاده به روایت آن می پردازد .

همچنین محمد رضا مُشکدار به عنوان بازیگر نقش شهید باهنر در دوران نوجوانی و جوانی ایفای نقش می کنند.

مستند «رئیس الوزراء الشهید» تولید شبکه العالم است که  امروز یکشنبه یازدهم آذرماه ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد و تکرار آن نیز دوشنبه دوازدهم آذرماه ساعت 12 بر روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان