//
کدخبر: ۱۴۶۲۸۶ //
مستندی به کارگردانی محسن اسلام زاده:

زندگی «سنی ها» در ایران به روایت اهل مصر

مخاطبان هیسپان تی وی در مستندی با «احمد مصطفی» کارشناس مسائل سیاسی و سنی اهل مصر همراه می شوند. او قصد دارد از اوضاع هم مذهبان خود در کشور شیعی ایران آگاهی پیدا کند و بداند تصویر واقعی ایران با آنچه رسانه های غربی وعربی ترسیم می کنند چقدر همخوانی دارد و یا اینکه چقدر متفاوت است.

زندگی «سنی ها» در ایران به روایت اهل مصر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، دوربین این مستند همراه با احمد مصطفی از بسیاری از مناطق و شهرهای سنی نشین در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور همراه می شود تا مصطفی با زندگی و شرایط حاکم بر محیط آن ها بیشتر آشنا شود. او در این مدت سعی می کند با مسولین مختلف اهل سنت همچون فرماندار، نماینده مجلس و امام جماعت شهرها و نیز چهره های فرهنگی و هنری و حتی همسر شهید اهل سنت به گفتگو بپردازد.

محسن اسلام زاده، کارگردان این مستند علاوه بر اینکه نشان می دهد اهل تسنن در ایران از تمامی حقوق خود برخوردار هستند، به این بهانه و با سفر به شهرهای مختلف ایران، چهره ای زیبا از ایران به نمایش می گذارد و بیننده را با فرهنگ های مختلف اقوام ایرانی نظیر ترکمن، بلوچ؛ جنوبی، کرد و آذری آشنا می کند.

مستند «سنی ها در ایران» (The Sunnis in Iran) محصول سال 2013 واحد مستندسازی پرس تی وی از روز چهارشنبه در دو قسمت 25 دقیقه ای و از ساعت 8:30 به وقت تهران از آنتن هیسپان تی وی برای مخاطبان اسپانیایی زبان این شبکه پخش و تکرار این مستند، همان روز و در دو نوبت 15:30 و 21:30 پخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان