//
کدخبر: ۱۳۷۳۹۰ //

«کاریلدا» ی کوبایی؛ میهمان ادبی هیسپان تی وی

برنامه «بر بال سخن» با موضوع ادبیات و زندگی مشاهیر ادبی کشورهای آمریکای لاتین این هفته برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی گوشه هایی از زندگی «کاریلدا الیور لابرا» بانوی شاعر کوبایی را به تصویر کشیده است.

«کاریلدا» ی کوبایی؛ میهمان ادبی هیسپان تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «بر بال سخن» با موضوع ادبی فرهنگی، هر قسمت به معرفی زندگی یکی از مشاهیر فرهنگ، ادبیات و هنر، از کشورهای آمریکای لاتین می پردازد.

«بر بال سخن» این هفته زندگی «کاریلدا الیور لابرا»، شاعر نامدار کوبایی را به قاب تصویر درآورده است.

 در این برنامه می بینیم «کاریلدا» در سال 1924 در ماتانزاس کوبا به دنیا آمد و پس از خواندن حقوق در دانشگاه هاوانا، ذوق و علاقه خود را در شعر و برخی آثار هنری در اولویت قرار داد. وی آثار فراوانی در ادبیات غنایی و ادبیات حماسی دارد و مضمون اشعارش بیشتر درباره حضور زنان در اجتماع، عشق و دوست داشتن است.

این برنامه تبیین می کند الیور لابرا با بیش از 20 عنوان کتاب شعر در کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، اسپانیا، مکزیک و کلمبیا کاملا شناخته شده است. وی علاوه بر  سرودن شعر، در طراحی، نقاشی و مجسمه سازی نیز مهارتی ویژه دارد. کاریلدا موفق به دریافت جایزه ملی شعر کوبا در سال 1950، جایزه ادبیات ملی در سال 1997 و در سن 87 سالگی جایزه شعر ملی اسپانیا با نام «رافائل آلبرتی» را به دست آورد.

 برنامه ادبی فرهنگی «بر بال سخن» بامداد یکشنبه ساعت 3:45 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی به مدت 10 دقیقه پخش و بازپخش آن سه شنبه ساعت 5:45 و چهارشنبه ساعت 9:45 خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان