//
کدخبر: ۱۳۰۳۰۹ //

نگاهی به روابط انگلیس و عربستان در زمینه فروش اسلحه

شبکه پرس تی وی همزمان با سالروز شکست حصر آبادان، مستند «کارآگاه: تسلیحات انگلیسی در عربستان سعودی» (Investigator: British Weapons in Saudi Arabia) را روی آنتن می برد.

نگاهی به روابط انگلیس و عربستان در زمینه فروش اسلحه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند محصول شبکه افق است و به بررسی موضوع فروش سلاح توسط انگلیس به عربستان سعودی می پردازد و به دنبال پاسخی برای این پرسش است که چه کسانی، سود اصلی را از فروش تسلیحات و جنگ افزارهای مختلف به عربستان می برند و نیت اصلی آنها از این معامله پرسود چیست.

این موضوع در گفت و گو با کارشناسان سیاسی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و از جمله محورهای مورد بحث می توان به ابعاد فروش انواع سلاح ها به عربستان، جایگاه رژیم آل سعود به عنوان یکی از بی رحم ترین رژیم های سرکوبگر و دیکتاتور دنیا در خرید سلاح های بریتانیا و انعکاس اعتراضات مردمی به فروش جنگ افزار به عربستان اشاره کرد.

پخش گزارشی از نمایشگاه های اروپایی اسلحه و مشتریان اصلی این سلاح ها یعنی عربستان و قطر از دیگر بخش های این مستند به شمار می رود.

مستند «کارآگاه: تسلیحات انگلیسی در عربستان سعودی» پنجشنبه 5 مهر ماه همزمان با سالروز شکست حصر آبادان، ساعت 04:00 بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان